fallback

Защо спидометърът показва 200 км/ч и повече?

В отговора на този въпрос има четири момента и не всичко опира до скоростта

Спидометърът на всички съвременни автомобили има отметка на скорост от 200 км/ч или повече. Това поставя логичния въпрос: защо е нужно това, ако тъй или иначе развиването на такава скорост по обикновените пътища е забранено? Освен това повечето автомобили технически не могат да вдигнат толкова! Каква е уловката?

Всъщност, отговорите на този въпрос са няколко. И всеки от тях е доста важен. Първото нещо, което трябва да се знае, е, че автомобилите, достъпни за обикновените хора, все пак могат да вдигнат 200 км/ч и дори по-висока скорост. Те могат да направят това (ако двигателят позволява) по специални магистрали. Като на някои аутобани в Германия, например.

Вторият важен момент се отнася до техниката. Работата е в това, че при създаването на автомобилите инженерите искат, освен всичко друго, стрелката на скоростомера никога да не опира до ограничителя. Това е необходимо, за да се предотврати неизправност на информационното оборудване. Разбира се, това се отнася главно за ситуации със същите тези аутобани, където автомобилът има право да ускорява до 180 или повече километра в час.

Третият момент е въпрос на ергономия. Многобройни проучвания показват, че за водача е най-удобно да възприема информация от циферблата на скоростомера в ситуации, когато стрелката се намира в лявото му полукълбо или по-близо до "12 часа" (по средата). Тази особеност се дължи на спецификата на работата на човешкия мозък и на възприятието.

И накрая, има и четвърти аспект - унификацията. Автомобилите от една моделна гама могат да бъдат оборудвани с двигатели, които са много различни по своята мощност. Оборудването им с различни приборни панели и още повече -  с различни циферблати за скоростомера, би било просто ненужно разточителство от страна на производителя, когато става дума за масово производство. Така спидометрите с недостижима скорост също са просто и банална икономия при масовите модели автомобили.

fallback
  • #18
    ХаХа ( преди 2 години )
    Важното е да върви
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    60 коньовия не може, но 100, 115 131 могат да вдигнат 200. За 180 коньовия да не говорим.
  • #16
    Фабиян ( преди 4 години )
    Шкодилак, 60 коня, разграфен до 240. Може пък и да ги вдигне.
  • #15
    Хаха ( преди 4 години )
    И аз изпаднах в потрес как корвет с графа в мили може да вдигне повече от 120 мили в Сащ :)
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    последното май е най-валидно - просто е по-изгодно един скоростомер за много автомобили с различни двигатели...
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Казва се "скоростомер", а не "спидометър".
  • #12
    ааа така ли била раб ( преди 4 години )
    Първо изпаднах в потрес, как може да има Корвет разграфен само до 220 и после забелязах че е MPH.
  • #11
    м да а ( преди 4 години )
    най-убедително ми се струва обяснението , че го правят за икономия. На моята кола екрана на борд-компютъра ми е по-удобен и затова го настройвам да ми показва моментната скорост и вече рядко обръщам внимание на стрелките.
  • #10
    D[V01D] ( преди 4 години )
    Много ми е смешно, като някакви тарикатчета почнат да ми се хвалят как били напълнили километража на всякакви таратайки, че даже го и прехвърлили. А като им видиш казаните и техните километражи ти е ясно, че повечето и 180 едвам ще вдигнат преко сили. Да не говорим още повече като им видиш скоростния индекс на гумите ти става ясно, че си живеят в някакъв техен свят. Почти толкова жалко е, като чуеш същите хвалби от типа как някой с Пасат тройка или Вектра е изрязъл някой с Панамера.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    "за водача е най-удобно да възприема информация от циферблата на скоростомера в ситуации, когато стрелката се намира в лявото му полукълбо" - Цецо, прави разлика между окръжност и кълбо! Излагате те се!
fallback
Последни