fallback

40% от цената на автомобила е електрониката

Колите се превръщат в компютри на колела и затова поскъпват непрекъснато

Отчет на компанията Deloitte показва, че през 2004 г. само 25% от автомобилите на пазара са били оборудвани с въздушни възглавници и под 50% са имали електрически настройки на седалките. Сега броят на електронните компоненти в автомобилите се е увеличил значително, като това не е свързано само с изискванията за безопасност.

Компанията отбелязва, че през 2004 г. под 20% от новите коли са разполагали с устройства като система за стабилизация (ESP), странични въздушни възглавници, датчици за налягане в гумите, парктроник и система за наблюдение на слепите зони. През 2017 г. тези системи вече се поставят на 80% от колите.

Съвремените модели са оборудвани още с технологии като адаптивен круиз-контрол, огледала с автоматично затъмняване, информационно-развлекателни системи, технологии за изключване на част от цилиндрите, система “старт-стоп”, хибридни силови агрегати, електромотори с батерии и др.

Всички тези нови функции съществено увеличиват стойността на автомобила. Както отбелязват анализаторите от Deloitte, през 2000 г. електрониката е образувала около 18% от общата стойност на автомобила. Сега на тези компоненти се пада 40% от цената, а се очаква през 2030 г. тя да бъде над 45%.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    И какво излиза? Като купиш една кола преди 2000-ната трябва да дадеш още толкова за да стане кола от нея. Но да съгласен съм че като теглиш чертата няма да е много скъпо и майстори които да могат да я правят - бол. Проблема е да намериш читави части. И пак е доста разправия. Та според мен решението е максимално нова и проста кола. А ако можеш да си вземеш нова тогава и да не е толкова проста имаш време преди да дойдат проблемите едни 10тина години
  • #7
    112 ( преди 4 години )
    Карал съм служебна Дачия Докер и мога да кажа че си е много приличен автомобил. А с тези "запазените" от 2000 вечно ще сте в сервиза. Гарантирано е, на по 200 - 250 км им идва ред да се подменя почто всичко.
  • #6
    .. ( преди 4 години )
    И аз съм на мнение, че който няма много излишни пари е редно да кара по-проста кола за да му е мирна главата.Ако искаш хубава кола (и скъпа) е редно да си приготвиш и повече пари за ремонти.Да няма после... Поршета с гуми Ласса, Тигар и какво ли още не, щото 19-ките са скъпи... Е, скъпи са :)
  • #5
    до Чичо ( преди 4 години )
    Това вече не е алтернатива. Един колега си търсеше скоро кола до около 5к лв, тоест малко след 2000-на. И всичко беше пълен боклучарник - много коли дори не ги запали, преди да си тръгне. Вносителит за да им е изгодно да вкарат толкова стара кола трябва да я вземат от морга едва ли не. В БГ в толкова стара кола почти никой не влага пари и се кърпи само най-наложителното. Да има и гледани от маниаци ама струват една торба пари за годините си и са полу колекционерски.
  • #4
    Chicho Ficho ( преди 4 години )
    До 3:Прав си ама как да си купя дачия, то това не е автомобил, а мъчение. По-скоро нещо хубаво но запазено от 2000'та дето знаеш, че с разумна поддръжка ще го караш още 100-200 хил. км.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Другия вариант е не купувайте претенциозни коли. Вземи една Дачия и ще има 1/3 от електрониката. Ако искаш нещо не толкова бюджетно - предпоследната Астра бензин също е сравнително опростена. Старата Корола също. Прости и здрави коли има. Ама нашенеца не ги иска. Иска луксозна, здрава и евтина. Избери 2 от 3те. 3/3 - Такова животно няма.
  • #2
    Брандо ( преди 4 години )
    Думата кекаво не е точна, но иначе си прав !
  • #1
    Chicho Ficho ( преди 4 години )
    Не случайно всички майстори на коли препоръчват коли до 2004. Всяко следващо поколение след това става все по-кекаво и трудно за поддръжка заради всякакви ненужни хуьовини, които са напълно ненужни за карането на кола, но за сметка на това се чупят, а понякога дори и в най-добрите сервизи не могат да хванат проблема по електрониката.
fallback
Последни