fallback

Защо повече не бива да карате със зимните гуми

Летните са по-тихи, пестят гориво, издържат на горещини и се справят далеч по-добре в дъжда

Извънредното положение заради коронавируса не е извинение да не пътувате безопасно, отбелязват експерти. С покачването на температурите навън е крайно време да помислим за смяната на зимните гуми с летни. Както всяка година, препоръчително е да приложи „правилото за седемте градуса“ – когато външната температура се повиши до около 7°C, трябва отново да сложите летните гуми. 

Тъй като животът рано или късно ще се върне към (донякъде) нормално ежедневие, важно е вашият автомобил да бъде готов за пролетта и лятото. А от компанията-производител Continental посочват защо и в топлата част на годината е важно да пътуваме с подходящи гуми. 

1. ПОВЕЧЕ БЕЗОПАСНОСТ ПРЕЗ ЛЕТНИЯ СЕЗОН

Летните гуми се правят от специални каучукови смеси, които са по-твърди от зимните. По-голямата твърдост в профила на протектора означава по-малко деформиране, докато, напротив, зимните гуми с меките им смеси са особено податливи на деформация при високи температури. По-малко деформация означава по-добро управление и по-къс спирачен път. В Automedia.bg го тествахме преди година: на суха настилка и в топло време дори износените летни гуми имат по-кратък спирачен път от чисто новите зимни (макар че не ви съветваме да карате с толкова износени гуми). Има разлика и в шарката на протектора: летните имат специални дълбоки канали, отвеждащи водата. Това ги прави по-сигурни и в дъжд, докато протекторът на зимните е съобразен повече със сняг, лед и киша.

2. ТЕ СА ЕКОЛОГИЧНИ И ИКОНОМИЧНИ

Летните гуми имат по-ниско съпротивление при търкаляне от зимните. Това подобрява ефективността и следователно намалява разхода на гориво. В сезона, който обикновено предприемаме най-много дълги пътувания, това има осезаем ефект и върху портфейла ви, и върху качеството на атмосферния въздух.

3. НАМАЛЯВАТ ШУМА

Благодарение на дългогодишния си опит Continental може да заяви, че летните гуми са също така по-тихи в сравнение със зимните. Профилът на протектора в летните гуми е много по-твърд и има по-малко деформиране на материала. Това намалява нивата на шум и прави летните гуми много по-добър избор, когато става дума за комфортно шофиране.

4. ИЗДРЪЖЛИВОСТ ПРИ ВИСОКИ ТЕМПЕРАТУРИ

През летните месеци асфалтът често се нагрява до екстремни температури. Сместа на летните гуми е предвидена за тях, за разлика от тази на зимните. Шофирането със зимни гуми по второкласни и третокласни пътища, където има дребни камъчета, може да доведе до отчупване на малки и по-големи парчета от материала на протектора. Зимните гуми са и много по-податливи на механични срязвания поради мекия си материал.

От компанията отбелязват, че все повече хора се интересуват от всесезонни гуми. Макар да ги препоръчват на онези, които не шофират много (до 15 000 км на година), използват автомобила си само в града, живеят на места с мека зима или не шофират редовно на сняг (или си стоят вкъщи, когато времето стане наистина лошо), експертите на Continental са катгорични, че заради своите физически ограничения, всесезонните гуми могат единствено да бъдат компромис между летните и зимните гуми. Разбира се, те са много по-добър избор за температурите през летния сезон в сравнение със зимните гуми, но единствено летните гуми предлагат най-добрите нива на безопасност и комфорт през лятото.

l

fallback
  • #14
    От една ( преди 3 години )
    Година карам с Мишелин Cross Climate plus, не съм скиор, то и сняг почти не валя, така че стават за зимата. Като цяло съм доволен, нормална гума, естествено не състезателна, карам по 10-11к километра на година. Често казано не бих се върнал назад с летни/зимни. Ако ще купувате всесезонни не пестете, а вземете или Мишелин или Гудиър или Конти. Все пак смятайте че спестявате по 2 смени на година да кажем поне 70лв, х 5 години живот на гумата значи едно 350лв. Тоест двете гуми са ви безплатни.
  • #13
    ceko ( преди 3 години )
    При тези темератури от 10 градуса,дъжд и мокри пътища движение само...със зимни гуми!
  • #12
    Унуфрий ( преди 3 години )
    До 11: Аз пък нарочно гледам да не ги оставям години наред гуми върху едни и същи джанти, за да може да се балансират наново всеки път при ново слагане. Смятам, че е възможно да се изтриват неравномерно и деформират и затова го правя. Е, ама аз така съм решил, ти можеш да правиш както си искаш.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    За моето каране 90% градско - висок клас всесезонки Бриджстоун са си перфектни.
  • #10
    До 11 ( преди 3 години )
    не знам защо казваш че се скапва гумите при смяна. При пробег от 30 000 годишно моите гуми преживяват максимум 3 години преди изхвърляне. Тоест ги монтирам вместо един път три пъти на джантата. А ако караш по-малко то пак ще ги сменяш на максимум 5 години ако искаш да не караш с ***. Смяташ ли че два демонтажа и монтажа в повече имат голям ефект върху гумата.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    #6 Влез в reifendirekt и виж какви са цените! Между Мишелин и континентал няма почти никаква разлика в цените. Това, че в БГ на Мишелин са му надули цената не значи, че навсякъде е така. И трите ми коли са са с Мишелинки обути с по един чифт зимни и летни и всичките са на отделни лети джанти, а не както повечето в БГ на едни и същи джанти да въртят зимни и летни и така да ги скапват. Гумите са ми в гаража. 12 бр. зимни с джантите, а колите са с летните. Снимки искаш ли?
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Автоцентрове Диана, Мергел и другите т.нар. гумаджии, подсещат: - елате да ни дадете някой лев, че криза.....
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз мисля да износя зимните и после купувам всесезонни.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    един приАтел ме пита с какви гуми се окомплектова бугатипи и кьонигсег и дали има всесезонни в този размер
  • #5
    Антон ( преди 3 години )
    Зимните останаха 4 мм. Не се огъва грайфера, другото е че са от 2016 и ако караме както от 13.03 .2020 то това лято ще съм с тях.
fallback
Последни