Eвропейските коли се харесват с повратливостта и с дизайна си. Американските разчитат на суровия чар на големите си V8 двигатели. Но какво става, ако се опитаме да вземем най-доброто и от двата свята? Всъщност отговорът е отдавна известен. Много от по-малките европейски компании принудително прибягваха към американски мотори, особено през 60-те и 70-те, просто защото нямаха средствата да си създадат собствени агрегати. Ето десет от най-добрите образци в това отношение.
Топ 10 европейски коли с американски мотори:
ISO Grifo
В средата на 60-те ISO вече мисли за наследник на Rivolta. За задвижването са поръчани не един, а няколко американски мотора - като се започне от 5.4-литровия от Chevrolet, познат от първия модел на ISO, и се приключи с чудовищния 7.4-литров агрегат от GM. Механиката е дело на Джото Бицарини - бившия главен конструктор на Ferrari. А Бертоне поверява дизайна на най-обещаващия млад талант в ателието си, на име Джорджето Джуджаро.
И до ден-днешен това е една от най-красивите италиански коли. Но Grifo не е само външен вид: седемлитровата версия се изстрелва от 0 до 100 км/ч за едва 6.1 секунди, и развива до 275 км/ч, което я прави една от най-бързите коли на 60-те.
В средата на 60-те ISO вече мисли за наследник на Rivolta. За задвижването са поръчани не един, а няколко американски мотора - като се започне от 5.4-литровия от Chevrolet, познат от първия модел на ISO, и се приключи с чудовищния 7.4-литров агрегат от GM. Механиката е дело на Джото Бицарини - бившия главен конструктор на Ferrari. А Бертоне поверява дизайна на най-обещаващия млад талант в ателието си, на име Джорджето Джуджаро.
И до ден-днешен това е една от най-красивите италиански коли. Но Grifo не е само външен вид: седемлитровата версия се изстрелва от 0 до 100 км/ч за едва 6.1 секунди, и развива до 275 км/ч, което я прави една от най-бързите коли на 60-те.