Системата за автономно управление от трето ниво, анонсирана за Audi A8, няма да се появи при сегашното поколение на флагмана на марката. Законодателните ограничения не позволяват технологията да бъде хомологирана никъде по света, а освен това срещу нейното използване вече се борят юристите на големите корпорации. Причината е, че при инцидент вината няма да бъде на водача, а на фирмата-производител.
Системата Traffic Jam Pilot, която съответства на третото ниво на автономност по класификация SAE, би позволи на Audi A8 да се придвижва в напълно безпилотен режим по магистрали и шосета с много платна дори при плътно движение, като средната скорост няма да превишава 60 км/ч. Технологията позволява на шофьора не само да махне напълно ръце от волана, но и да не следи непрекъснато пътя пед него. В случая на необходимост, системата предупреждава водача със звуков сигнал и при нужда (ако не последва реакция) спира автомобила напълно.
Нито едно действащо законодателство по света, засягащо движението по пътищата, обаче не може да позволи използването на Traffic Jam Pilot на обичайни пътища. Освен това, много експерти и адвокати се съмняван, че технологията ще бъде използвана не само в такива условия, което ще доведе до увеличаване на пътно-транспортните произшествия. А вината за тях ще е на произодителите.
По същите причини компанията Volvo се отказа от Level-3 (ниво 3) на своя пилот. В крайна сметка шведите решиха, че системата не е безопасна и се насочиха към разработката на по-усъвършенствани технологии.
Снимки: Audi