Германското ателие G-Power пусна три тунинг-кита за BMW M340i xDrive (G20/G21). Второто и третото ниво на мощност на доработените автомобили мога служат като ориентир за това какво ще представлява двигателя на новото поколение на M3, чиято премиера предстои.
В заводската версия на BMW M340i xDrive бензиновият мотор В58 развива 387 к.с. и 500 Нм. Първият тунинг-пакет G-Power GP-420 увеличва мощността до 426 к.с. и 600 Нм, като това е постигнато благодарение на препрограмиране на електронния блок за управление на двигателя.
Производителността на предишното поколение на BMW M3 (F80) с мотор S55 в базовата версия е 431 к.с. (550 Нм) и 450 к.с. (550 Нм) във версията Competition. Има и вариант CS с 460 к.с. (600 Нм), който ускорява от 0 до 100 км/ч з 3,9 секунди.
На второто ниво екипът на G-Power съчетава чип-тунинг със смяна на изпускателната система. Това е пакетът GP-470, при който мощността скача до 476 к.с. и 650 Нм. Третото ниво – GP-510, освен промяна на настройките на мотора и смяна на изпускателната система включва и по-производителни турбини. Така се постигат 517 к.с. и 690 Нм.
Трите пакета се предлагат не само за седана M340i xDrive, но и за комбито със същия двигател B58. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,0 секунди с пакет GP-420, 3,8 секунди с GP-470 и 3,7 секунди с GP-510. Максималната скорост на топ-версията е 330 км/ч.
Очакванията за новото BMW M3 да получи 3,0-литов битурбо двигател S58, поставян на кросоувърите X3 M и X4 M. В стандартния си вариант той ще развива 480 к.с., а във версия Competition 510 к.с. Моторът е комбиниран с 8-степенна автоматична скоростна кутия и система 4х4 с възможност за заключване на предната ос.
Що се отнася до модернизацията на BMW M340i xDrive, предлагана от G-Power, тя не е никак евтина. Пакетът GP-420 струва 1695 евро, GP-470 - 8172 евро, а GP-510 - 12 017 евро.
Още снимки - вижте в галерията:
Снимки: G-Power