IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Renault иска милиарди държавно гарантиран заем

Трябва да се подсигурим и за най-черния сценарий, обяснява шефът Делбос

Групата Renault преговаря с френското правителство за държавно гарантиран заем в размер на "няколко милиарда евро", съобщава Reuters. Компанита се опитва да си осигури оборотен капитал за месеците, през които и производството, и ключови пазари са блокирани от коронавируса.


Клотилд Делбос, Renault

Групата Renault "изгаря" по 600 млн. евро на месец, докато заводите и дилърствата й са затворени, обясни Клотилд Делбос

Временният изпълнителен директор на компанията Клотилд Делбос потвърди, че Renault търси кредитни линии "където е възможно", включително във Франция и на някои развиващи се пазари. "Длъжни сме да сме предпазливи и да се подсигурим дори за най-черния и мрачен сценарий", заяви Делбос. Все още няма никаква яснота колко ще продължи кризата и как ще се отрази на годишните приходи, добави тя.

Държавните гаранции идват без никакви условия, освен да се преустанови изплащането на дивиден на акционерите - нещо, което Renault вече реши преди две седмици.

В момента компанията губи по 600 милиона евро месечно от затворените заводи и дилърства. В края на март Renault имаше ликвиден запас от 10.3 милиарда евро - с около 5.5 милиарда по-малко, отколкото към края на 2019 година. Обичайна практика за автомобилните производители е в първата четвърт на годината да харчат ликвидност, за да осигурят складови наличности.


Renault, криза, коронавирус

Renault бе сред най-пострадалите европейски производители през март, просто защото извънредните мерки засегнаха най-тежко основните й пазари

Renault е сред най-потърпевшите от кризата компании, защото три от основните й пазари - Франция, Испания и Италия - бяха напълно блокирани от коронавируса. Приходите през първото тримесечие паднаха с 19%. Френската държава притежава 15-процентов дял от компанията.

Делбос ще е начело на компанията до юли, когато позицията трябва да поеме привлеченият от Seat Лука Де Мео, а тя ще остане финансов директор.


 

 

0 от 500
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тея тарикати искат държавно гарантиран заем, защото няма да го връщат, а когато имат гарант той ще го плаща, т.е. държавата. Така са я измислили схемата, за да няма директно финансиране и отпущане на държавни пари. Това е все едно да си намериш поръчител/гарант по заем от банката, който си го помолил за заем, но той ти е отказал. Заема не го връщаш и кого мислите, че тъси банката? Поръчителя естествено.