IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota започва да сменя V8 с битурбо V6

Големите агрегати остават за моделите на Lexus

Японският проииводител Toyota се подготвя за спиране на производството на V8 двигатели, като ще ги замени с битурбо V6 мотори. Първите модели, които ще получат новите агрегати, са всъдеходите за Северна Америка - Tundra, Sequoia и Land Criuser, съобщава изданието The Drive, като се позовава на свои анонимен източник в ръководството на американското подразделение на концерна.


Toyota V8


Актуалните 8-цилиндрови мотори на Toyota се сглобяват в завода на компанията в Алабама. В предприятието ще бъде натрупан запас от 30 000 агрегата, след което производствената линия ще бъде спряна, за да може да бъде препрофилирана за сглобяване на новия V6 с две турбини. Производството на V8 ще продължи известно време в Япония, но и то ще бъде спряно.

Тези данни се потвърждават и от други източници, според които следващото поколение на пикапа Tundra, което ще дебютира през 2021 г., ще получи именно новия 6-цилиндров мотор, както и хибриден агрегат на неговата основа. Турбодвигателят ще се поставя и новите поколения на Lexus LX и Toyota Land Cruiser.

Японците обаче нямат намерение да се отказват от V8 двигателите за моделите от марката Lexus. Компанията вече тества нов такъв мотор на състезателния прототип LC. Агрегатът ще се поставя и бъдещите спортни модели на бранда, а също така и на разработвания от Lexus кросоувър LQ. При неговата топ-версия мощността ще бъде около 600 к.с.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В момента издръжливостта на двигателите не е изобщо цел на производителите. Важното е да изкара гаранцията. Някой дори не могат да добутат до края на гаранцията. Тези мотори, които изкарваха по 500 000 и милион км ги забравете. Наистина има такива, но са единици, няма да споменавам марки да не навлизам в излишни спорове.
  • #2
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще дойде време, когато ще си мечтаем за атмосферни 8-ци, но няма да има. Ще си пущаме в тубата звука на записани машини от миналото и ще си спомняме за доброто старо време. Ще си спомняме как колите минаваха по 1 + млн.км., а сега не могат да избутат 200к. Ето това ще стане и това става в момента. Продават се коли еднодневки, защото, ако издържат много производителите няма да печелят. Немците я въведоха тази система и явно тя се разпростира на всички пазари по света. Пак немеца го е измислил.
  • #1
    2 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Другите вече изкарват 2-3-то поколение електрически коли, а Технокойота тепърва открива даунсайзинга. Но така е, когато стратегията ти е да разчиташ на най-неекологичните и краварски пазари по света.