fallback

Daimler и Volvo се обединиха за водородно задвижване

Двете компании ще пуснат на пазара горивни клетки за камиони и автобуси

Daimler и Volvo Trucks ще обединят усилия за разработването на технология с горивни клетки за камиони и автобуси, съобщава Reuters. Според коментара на агенцията кризата покрай коронавируса ще насърчи създаването на все повече такива съюзи. "Общата цел на двете компании е да предложат тежки автомобили с горивни клетки за превоз на далечни разстояния", се казва в официалното съобщение на Daimler. Планът е първите готови такива системи да се предложат на пазара във втората половина на това десетилетие.

Камион с горивни клетки на японската Fuso, дъщерна марка на Daimler

Под шапката на Daimler са както леките, така и тежкотоварните машини с емблемата на Mercedes-Benz, а освен това и марките Freightliner, Mitsubishi Fuso,     Thomas Built Buses и производителят на автобуси Setra.

Volvo Trucks е отделна компания от Volvo Cars, макар че китайският собственик на последната Geely преди време придоби 14-процентов дял и от бизнеса с камионите. Шведската група включва и други брандове за камиони, включително Mack Trucks, Renault Trucks и UD Trucks.

Новото съвместно начинание на двете групи ще бъде регистрирано като отделно предприятие, а в другите области те ще останат конкуренти. Целта на обединението е най-вече да се поделят огромните развойни разходи за новата технология. Понеже Daimler е доста по-напреднал в областта на горивните клетки, Volvo Trucks ще доплати около 600 млн. евро, за да има 50% дял в джойнт-венчъра.

Влекач с водородно задвижване на американския стартъп Nikola. Горивните клетки изглеждат по-практично решение за дългите превози, а и изграждането на инфраструктура само за камиони и автобуси няма да изисква чак такива инвестиции, както за леки автомобили

Захранваните с водород горивни клетки са смятани от все повече експерти като единствен начин да се намалят драстично парниковите емисии в товарния транспорт. Заради големите разстояния и натоварвания използването на камиони с батерии изглежда икономически неоправдано - батериите ще трябва да са огромни, изключително скъпи и с много дълги периоди за зареждане.

 

fallback
  • #4
    v-1 ( преди 4 години )
    Хаха.. Нефритеният император викаш..хахахаах
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Бъркаш Волво коли с Волво камиони които нямат нищо общо.А даже някой ети е дал и плюс неграмотността на българина е огромна!
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Гели са най-големия външен акционер и във Волво, и в Мерцедес, ясно е кой ще дърпа конците на всичко. Най-големите производители на камиони на Немци, Шведи, Французи и Американци са под контрола на нефритения император.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Трябва да се обединят всички и водородът да бъде решението за превоз на товари и не само! Това делене, съюзяване, прецакване, надлъгване и т.н. са непродуктивни за никой. Китайците седят отстрани, гледат, ядат пуканки и накрая купуват всички. Това бялата раса ще се окажем много проста раса. Китайците ни изкупуват на кило и никой нищо не прави по въпроса. Един друг се цакаме и накрая сме всички прецакани...
fallback
Последни