Електромобилите генерират средно 3 пъти по-малко вредни емисии (СО2) от еквивалентите им бензинови и дизелови модели, сочат нови данни на Европейската федерация за транспорт и околна среда към Европейската комисия.
Организацията създаде нова система за събиране на данните за емисиите на CO2 и го свързва с използването на бензинови, дизелови и електрически автомобили. Тя отчита количеството вредни емисии, което автомобилите с вътрешно горене отделят, както и емисиите, генерирани по време на производството на самите превозни средства. Отчита се и въглеродното въздействие от извличането на ресурси за производство на батерии и изграждане на електроцентрали.
При най-лошия сценарий, електрически автомобил с батерия, произведена в Китай и задвижвана в Полша (в тази страна преобладават електроцентралите на въглища) с 22% по-малко CO2 от еквивалентен дизелов автомобил и с 28% на сто по-малко от неговата бензинова версия.
В същото време, електромобил с батерия, произведена в Швеция и задвижвана в Швеция (в тази държава преобладава използването на възобновяема енергия) отделя с 80% по-малко CO2 от дизелов модел и с 81% по-малко от бензинов.
Изчисленията сочат, че средно голям електромобил с батерия, произведена в средностатистическа държава от ЕС, и задвижвана във Великобритания ще генерира с 61% от еквивалентен дизел и с 64% по-малко от среден бензинов модел. Ако обаче акумулаторът е произведен в Китай и се ползва в Обединеното кралство, вредните емисии са с 57% по-малко при еквивалентен дизел и с 60% по-малко от бензина.
Снимка: Auto Express