Автоматичните трансмисии все повече изместват ръчните и не само на пазара в САЩ. Всички знаят, че автоматикът отдавна имат режим на работа, който имитира ръчно превключване на предавките, и, всъщност, това може да бъде много полезно. Експерти дават няколко съвета кога е подходящо да правим това.
Най-очевидният случай е при изпреварване. За свалянето на предавка, за да получите по-висок въртящ момент и скорост, може да използвате ръчния режим, а не само с кикдаун върху педала на газта, при който все пак има известно забавяне. Освен това, ръчният режим дава възможност за по-точно контролиране оборотите на двигателя.
Втора предавка ни "позволява" да изключим моменталното боксуване, което неминуемо може да се случи при най-силната първа предавка. По-модерните автоматични кутии със сложен софтуер са снабдени с предварително програмирани режими за всяка повърхност.
Дългите пътувания пък понякога могат да бъдат и по-комфортни с използването на ръчен режим. Ако например автомобилът се движи по дълъг баир, тогава автоматикът може да започне да се започне да се "дърпа" между горните предавки. За да предотвратите това, трябва да преминете към ръчен режим и да фиксирате една предавка, достатъчна за плавно движение.
Освен това, имитация на ръчния режим при автоматичните скорости е подходяща за шофьори, които, докато чакат в задръстване, постоянно се опитват да преминат на по-висока скорост, за да спестят гориво. Това в по-голяма степен се отнася за роботизираните трансмисии, защото те са по-настроени за икономия.