fallback

Subaru също ще се пробва срещу Tesla Model X

Електрическият SUV на марката ще се казва Evoltis

Японските производители Toyota и Subaru обединяват сили за разработката на нова платформа EV, която ще бъде използвана за модели със средни и големи размери, а също така и за кросоувъри от сегмент C. Всички те ще бъдат с хибридно задвижване, което ще бъде заето от Toyota Prius, съобщават медиите в Япония.

Резултатът от този проект ще бъде представен до края на годината, но преди него ще видим и първия електрически модел на Subaru. Той е изграден на базата на концептуалния Subaru Mystery Electric SUV, който също е разработен с участието на Toyota. Серийната му версия ще бъде позиционирана като съперник на Tesla Model X. 

Според медиите в Япония, при излизането си на пазара електрическото Subaru ще получи името   Evoltis. Още през 2018 г. компанията е подала патент за това име пред съответните служби в САЩ.

Серийният вариант ще получи силов агрегат с мощност 280 к.с. и високоефективна литиево-йонна батерия, която ще позволи постигане на пробег от 500 км с едно зареждане. На външен вид автомобилът ще бъде по-агресивен от концепта, което е странно, тъй като обикновено серийните не са толкова ефектни колкото прототипите.

Бъдещото Subaru Evoltis ще получи гигантска решетка на радиатора във формата на шестоъгълник и голяма светодиодна оптика. Кросоувърът ще получи и най-новата система за безопасност EyeSight. Световната премиера на модела ще се състои на автосалона в Токио през октомври.

Снимки: Subaru

fallback
  • #10
    КонКYРент ( преди 4 години )
    Всеки хибрид е по-близо до дизелак, от колкото до електромобил. Мнозинството хора ги карат основно на гориво,. Макар да има малцина, които ползват плъг-ин хибрида си предимно като електромобил, т.е. - не излизат от града, особено по време на ковид-криза. Тези малцина са компенсирани от други, които не ги зареждат по никакъв повод - има доста примери за такива (администрация, полиция).
  • #9
    Перник ( преди 4 години )
    Всички:да се състезава ме с Тесла! Защо не с Лада?
  • #8
    Чичу Гочу ( преди 4 години )
    Е няма по кичозни и грозни коли от японските! А срещу Тесла, нямат никакъв шанс.
  • #7
    До Дизел Героя ( преди 4 години )
    Грозданов, твърдите частици в дизеловия пушек са с толкова малки размери, че не се филтрират в дихателната система, а навлизат директно в кръвта. В тоя ред на мисли, между това да управляваш дизел и да се гръмнеш - по-хуманния избор би бил вторият. Една саможертва в името на живота и здравето на хиляди хора! Не ме интересува с колко нафта колко минаваш. Пий си гроздовата и не говори. Че е срамно.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Това Субару изглежда невероятно добре. Не зная с кой ще се конкОрира, но определено няма никаква конкОренция по отношение дизайна. Невероятно изглежда. Ето такива коли искам да виждам, а не някакви скучни пенсионерски недоразумения за хора без грам чувство за естетика.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Колко ли трябва да си зле, за да влезеш в статия за електромобили и да си хвалиш нафтовата печка? Определено трябва да не те слуша никак главата!
  • #4
    До 3 ( преди 4 години )
    Може също да предизвикаш и Бугати Чирон, Нисан Gt-r или Порше 911 турбо S мисля че ще спечелиш особено при 50км/ч
  • #3
    grozdanov ( преди 4 години )
    Аз пък предизвиквам теслата да се състезаваме, коя кола ще мине по-дълго разстояние с едно зареждане, аз ще си карам моят турбодизел, ако може и с по-голяма средна скорост, да речем 120 км.Имам и въже в багажника.И да пуснем климатика, отоплението на седалките и пр.благинки.Много важно, че един лошо сглобен евтин сандък, с един таблет на таблото ускорява бързо.
  • #2
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Много са зле японците в сравнение с тасладжиите, даже вратите на колите им се затварят,и нямат вода в стопоете.
  • #1
    Ще..... ( преди 4 години )
    Тия колко са изостанали не е реално.
fallback
Последни