Компанията Toyota разкри четвъртото поколение на кросоувъра си Harrier, който е насочен към пазара в Япония и технически повтаря един от най-популярните модели на марката – RAV4.
Новият Harrier, както и последните големи модели на Toyota с напречно разположение на двигателя, е построен на модулната платформа GA-K (TNGA) с окачване McPherson отпред и двойна напречна гледа отзад. Геометрията е оптимизирана за постигане на баланс между комфорт и остра реакция, преработени са и характеристиките на амотисьорите.
Кросоувърът получава и системата Active Cornering Assist, която позволява да се минимализира недозавиването с помощта на кратки „скоростни импулси“ и завивания.
Още снимки - вижте в галерията:
Заедно с нова платформа Toyota Harrier получава и различна гама двигатели, които са същите като при японската версия на RAV4. Това са са атмосферен 2.0 с мощност 171 к.с. и вариаторна скоростна кутия Forect Shift-CVT, както и хибриден агрегат THS II, в чиято основа е бензинов мотор 2.5. Съвкупната мощност е 218 или 222 к.с. И двата варианта са или с предно предаване или с 4х4, като при хибрида задните колела се задвижват от електромотор.
В салона на четвъртото поколение на Harrier се залага на съчетание от лукс и скъпи материали. Централната консола е направена във формата на седло, като декоративните елементи са от дърво. Предните седалки и приборният панел са обшити с изкуствена кожа, а за първи път на този модел се поставя люк с функция за затъмняване.
В списъка с оборудване на кросоувъра влиза системата за безопасност Toyota Safety Sense, който вече включва и аварийно спиране с функция за разпознаване на пешеходци и велосипедисти. Моделът е оборудван още с предни и задни датчици за паркиране и цифрово огледало в салона.
Продажбите на Toyota Harrier в Япония стартират през лятото на тази година. Засега цените не са обявени.
Снимки: Toyota