IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota прави "горещи" хечбек, кросоувър и пикап

Японската компанията подаде съответните патентни заявки

Копия от патентни заявки, подадени от Toyota до австралийската регистрационна служба, изтекоха в Интернет. Едно от тях предвижда, например, запазването на авторските права на японския концерн върху обозначението GR Corolla. Вероятно под това име компанията планира да представи на пазара "напомпана" версия на популярния хечбек.


Corolla


Все още неодобрената заявка предполага регистрация на търговската марка в класа "Автомобили, автомобилни двигатели, резервни части и аксесоари". Вицепрезидентът на австралийския клон на Toyota Шон Ханли неотдавна отрече възможността компанията да пусне "горещ" хечбек", но според слуховете, японският конкурент на VW Golf GTI вече е в процес на разработка.

Нещо повече. Вече се знае какъв двигател ще получи "напомпаната" Corolla: петвратката ще бъде оборудвана със същия трицилиндров 1,6-литров турбо двигател, който е монтиран в Yaris. Той развива до 272 коня и се счита за най-мощния трицилиндров сериен двигател в света.

Друга патентна заявка предвижда появата на запазената марка C-HR GR-Sport. Според официалната номенклатура на Gazoo Racing, това обозначение се дава на автомобили със "спортен" статут. Тоест, в случая става дума за снабдяването на модерния кросоувър само с малко по-агресивен външен и вътрешен пълнеж.


Toyota Hilux GR-Sport


Намеренията на Toyota да създаде "горещ" пикап изглеждат много по-сериозни. Toyota Hilux вече има версия GR-Sport и в близко бъдеще пикапът може да се превърне в пълноправен конкурент на Ford Ranger Raptor. Освен това, според слуховете, в тази версия Hilux ще бъде оборудван с най-новия 6-цилиндров турбодизел, който се разработва и за новото поколение Land Cruiser. Мощността му засега не е известна, но според някои съобщения той ще бъде не по-слаб от сегашния дизелов V8, способен да развие до 650 Нм въртящ момент.

0 от 500