fallback

Volkswagen: Не отписвайте дизела ни!

4,0-литровият V8 на Touareg с впечатляващи резултати на тестове

Германската компания Volkswagen реши да докаже, че все още е твърде рано дизеловите двигатели да бъдат отписвани от сметките. Освен, че са много ефективни, те могат да бъдат и много екологични, като това беше показано и с тестове на VW Touareg, оборудван с 4,0-литров V8.

Изпитанията бяха проведени в 3 различни локации, като навсякъде бяха измервани нивата на азотен диоксид. Умишлено от компанията избраха 3 германски провинции – Долна Саксония, Баден-Вюртемберг и Бавария, тъй като те са на различна надморска височина, което също оказва влияние върху нивата на вредни емисии.

Резултатите от тестовете са впечатляващи, като и на трите места показателите са вписват в екологичната норма Евро-6, която за ЕС е NOx 80 мг/км. В Долна Саксония показателят е 10 мг/км, в Бавария - 13 мг/км, а в Баден-Вюртемберг 20 мг/км. Средните нива са 14 мг/км, което според Volkswagen показва, че дизеловият двигател заслужава втори живот

От компанията допълват, че резултатите да постигнати, благодарение на многостепенна система за обработка на отделяните газове. Главна роля в нея играе катализатор, който превръща вредните емисии в безвредна пара.

Припомняме, че Volkswagen Touareg V8 TDI разчита на 4,0-литров турбодизел с 415 к.с. и 900 Нм, което е съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнеа 4,9 секунди.

Снимка: Volkswagen

fallback
  • #13
    Край ( преди 4 години )
    Добре ама в момента в който спре да функционира някоя от системите за пречистване трябва да го спирате от движение или да я ремонтирате.А не като сега режеш катализатора и фап филтъра и слагаш тръба. Е те тогава да ви видя колко километра издържа тая колица и колко ще я карат втора употреба.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Когато карам зад такива чисти дизели мирише на киселоч. Абсолютна гадост. Отвратително е и супер гадно! По-гадно е дори от дизел, който е без катализатори и мята кълбета с дим. Поне го виждам отдалече и успявам навреме да затворя прозорците, шибидаха и да натисна копчето за рециркулация на въздуха в купето. При новите чисти дизели, докато ги направя тези действия е вече твърде късно. Купето на колата се е напълнило с чистите аромати на чистите нафтови печки!
  • #11
    До 7 ( преди 4 години )
    2.4i Ти имаш ли нужда от повече литри и коне за нормален седан или и ти си с комплексарски SUV?
  • #10
    Факт! ( преди 4 години )
    Прости математически калкулации показват че няма как 4л и 8 цилиндъра да изгаря и като следвтие на това да отделя по малко от 1.0 4 цилиндъра.Та това е просто смешно.Сложили 10 катализатора и филтри и намалили ама като се знае как се свалят тия филтри ефекта ще е нулев.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    След фиаското с електричките дето уж не можели да им настроят софтуера, след невъзможността им да направят един свестен хибрид, какво друго им остава, освен да запеят старата песен на нов глас за чистите дизели. Ама тоя път наистина били чисти, ха-ха-ха...
  • #8
    .. ( преди 4 години )
    Дизел, бензин, керосин.... за чий са ви 400 коня бре хора? Толкова ли са ви малки "инструментите"? Очевидно...
  • #7
    Факт! ( преди 4 години )
    Ние цялата компания сме я отписали споко.
  • #6
    mancho ( преди 4 години )
    до N 4 - остава да споделиш дали е 1.6 бензин, 100 к.с. или 4.0, над 400 к.с.
  • #5
    112 ( преди 4 години )
    Ооо, аз отдавна съм го отписал...
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Ей сега погледнах големия талон на 15-годишния ми атмосферен бензин. NOx - 12 mg/km. И това с един конвенционален трипътен катализатор. Дизелите за да слязат до това ниво имат закачени на ауспуха десетина кутийки
fallback
Последни