IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota Corona – автомобилът със злощастното име

Моделът от средния клас има сравнително успешна история

Да, Toyota Corona няма нищо общо с корона вируса, но често се получава така, че години след представянето си името на даден модел започва да означава нещо различно. Японският автомобил не е изключение – той се продаваше успешно близо 40 години.

 

Toyota Corona

 

Първата Toyota Corona е представена през 1957 година. За да бъдем по-точни, тя се нарича Toyopet Corona. На испански Corona означава "корона", а короната бе на върха на моделната гама точно под Toyota Crown (на английски, също "корона"). Основният конкурент на Corona в продължение на десетилетия е Datsun/Nissan Bluebird.

През 1971 г. Corona, заедно с Corolla и Celica, е един от моделите, с които Toyota стартира на германския пазар с ляв волан. От 1983 г. Corona в Европа е заменена от Carina. Този модел споделя платформата със задвижване на предните колела на Corona от началото на 1984 г., но е проектиран да бъде по-спортен. Историята на Corona приключва през 1996 година.

 

Toyota Corona

 

Третото поколение на Toyota Corona, представено през 1964 г, е особено успешно. С него са направили и първите стъпки на европейския пазар, по-точно във Великобритания. Това е лесно обяснимо с дясното движение, както в Япония.

Гамата на Corona за дебюта във Великобритания се състои от семеен седан и комби, които са разкрити на автомобилното изложение в Ърлс Корт през 1965 г. Моделът е внасян във Великобритания от дилъра на автомобили Pride And Clark, компанията, която по-късно ще прерасне в Toyota GB.

 

Toyota Corona

 

С дължина 4089 мм – не много по-дълъг от днешния Yaris – седанът Corona е конкурент на най-продаваните британски модели Ford Cortina и Vauxhall Victor.

Моделната гама включва три версии - 1200, Standard и Deluxe. Deluxe моделите са оборудвани с модерни екстри като радио, две чистачки на предното стъкло и отопляемо задно стъкло. Приятна особеност е отварящата се задна регистрационна табела, която покрива гърлото на резервоара. Цената на Corona тогава е 790 паунда.

Клиентите могат да избират между два двигателя – четирицилиндрови бензинови с горно разположен разпределителен вал и мощност 55 и 74 к.с. Стандартните и Deluxe-версиите са оборудвани с по-мощния двигател, който развива максимална скорост от 145 км/ч и ускорява до 100 за 17,2 сек.

 

Toyota Corona

 

През 1970 г. третото поколение на Corona е остава в историята. По това време това е първият самостоятелен модел, продаден повече от милион пъти в Япония. В целия свят са продадени общо 1,8 милиона Corona.

Corona RT40 остава изключително важен за Toyota, тъй като е първият модел марката и един от първите японски автомобили, приети на Запад. Всъщност автомобилът е толкова добре приет в САЩ, че беше печели титлата Вносната кола на 1969 г.

Снимки: Toyota

Вижте още снимки в галерията:

 

0 от 500
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Corona 1 - Много красива и качествена кола за онова време. Миналата година приятел в Япония ме вози с такава - първата кола на баща му. Страхотно реставрирана, мека возия, тих двигател... По онова време ние не можехме да се возим дори на Лада.
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много красив за времето си автомобил. Последните версии биха се харчили доста добре и сега. Този червеният на последната снимка в статията преди галерията кефи отвсякъде. Класическа красота!