fallback

Забравените студии: Volkswagen Concept D (1999)

Първата идея за бъдещия Phaeton дебютира преди повече от 20 години

Макар да не изглежда толкова далеч, 1999 г е далеч назад в историята. Тогава нямаше смартфони, в повечето домове нямаше интернет и всички трепереха от ефекта Y2K.

 

 

Разбира се, подобно бе положението и в автомобилния свят, където тенденциите обуславяха минивановете и дизеловите двигатели. Дигиталните технологии не се виждаха на хоризонта, а когато говорехме за електромобили, се сещахме за количките за голф и за електрокарите.

Но някои тенденции имаха важни последици във времето. Например идеята на Volkswagen да създаде луксозен седан на пръв поглед бе нелогична, тъй като тази позиция в концерна бе запазена за Audi A8 с нейната лека каросерия Audi Space Frame.

Луксозният седан бе желание на Фердинанд Пиех, тогавашният шеф на концерна. Идеята бе моделът да конкурира луксозните лимузини на Audi, BMW и Mercedes-Benz.

Според една от версиите Пиех е събрал инженерите си и им е връчил списък с ясни напътствия за това, което иска, както и 10 параметри, на които бъдещият модел трябва да отговаря.

 

 

Според един от източниците автомобилът е трябвало да може да се движи цяло денонощие без прекъсване с 300 км/ч, макар и максималната скорост на серийния модел да бе ограничена на 250 км/ч. Това бе нивото, което бъдещият Phaeton е трябвало да постигне.

Но първата стъпка на Phaeton, който се появи през 2002 г, бе Concept D, който дебютира през 1999 г на автосалона във Франкфурт. Той представляваше истински елегантен модел с високо качество. Дизайнът му изглеждаше по-различно от крайния резултат на серийния модел. Объркваща бе задницата тип фастбек. От друга страна, ако се бе появил в този вид на пазара, щеше да изглежда като луксозно купе в стил Porsche Panamera и щеше да се превърне в хит още преди него.

Concept D е модел с четири врати, дължина 5 м, широчина 1,87 м и височина 1,44. Автомобилът бе оборудван с ксенонови фарове, 19-инчови джанти, тъмна боя и дръжки, които излизат от вратите при нужда.

В салона на концептуалния модел бяха използвани кожа, алкантара, дърво и алуминий, докато мултимедийна система с дигитални показатели трябваше да служи и като навигация. За онова време това бе далеч от обичайното.

 

 

Под капака бе монтиран друг любимец на Пиех – 5-литровият V10 TDI с директно впръскване, който притежаваше също необичайната за тогава битурбо система с електрически варираща геометрия. Мощността му бе 313 к.с. при 4000 об./мин и максимален въртящ момент от 750 Нм при 2000 об./мин. Огромната тяга бе поета от двойно предаване и трансмисия Tiptronic. Бе оставена възможност и за вграждане на W12.

Така се стигна до бъдещия Phaeton, познат с вътрешното обозначение D1. Той се задвижваше от W12 и V10 двигатели, както и от по-скромните V6 и V8. Дизайнът не бе така атрактивен, което се изискваше от нивото му. И макар Phaeton да бе шедьовър на инженерното изкуство, той не се превърна в пазарен хит. До края на производството му през 2016 г бяха произведени и продадени точно 84 235 автомобила.

Снимки: Volkswagen

Вижте още снимки в галерията:

 

fallback
  • #2
    Макарон ( преди 4 години )
    VAG може и да притежава въпросните марки, но не е тях. За пример можем да вземем VW Файтон, страхотен автомобил, но го спряха от производство, защото излезе много скъп и хората така и не го разпознаха като ПРЕМИУМ, въпреки, че на практика е. A8 и Файтонът са много идентични, като дори в някои отношения Файтонът превъзхожда 8цата, но пък 8цата продължаваме да я виждаме да се продава и купува, докато Файтонът е скъпа грешка останал в историята.
  • #1
    Смешко ( преди 4 години )
    Магарцедес и Бърка Масло Вода тоя па *** .Ваг е още Бентли,Порше,Бугати,Ламбо така че аре у лево а...
fallback
Последни