Кризата, причинена от коронавируса, взе първата си жертва сред автомобилните марки. Това е брандът Datsun, който е собственост на японския производител Nissan и беше възстановен през 2013 г., съобщава Reuters.
Закриването на Datsun е част от мащабния план на ръководството на Nissan, който предвижда отказа от нерентабилни продукти и спиране на поточни линии в заводите. Тази стратегия трябва да помогне на компанията да излезе от кризата, като в същото време запази присъстието на Nissan на основните му пазари – Китай и САЩ.
С оптимизацията е натоварен старшият вице-президент на японския производител Дзюн Секи. Той и екипът му разглеждат всички възможности за намаляване на производството, като това няма да засегне единствено заводите в Китай. Не се планира и пълно закриване на предприятия, но ще бъде изкоренена практиката за продажба на автомобили с огромни отстъпки.
Очакванията са планът на Секи да бъде обявен до месец, а реализацията му ще отнеме около година. Според японското издание Nikkei Asia Review, производството и продажбата на моделите на Dastun, които се осъществяват в Индонезия и Русия, ще бъде спряно през 2020 г. Като цяло, идеята за възраждане на марката, която беше на бившия генерален директор на Renault-Nissan – Карлос Гон, е определена като „незадоволителна“ и „неефективна“, тъй като на Datsun се пада едва 1% от глобалните продажби на Nissan.
Снимки: Nissan