IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първа автомобилна марка стана жертва на кризата

Nissan закрива бранда Datsun до края на годината

Кризата, причинена от коронавируса, взе първата си жертва сред автомобилните марки. Това е брандът Datsun, който е собственост на японския производител Nissan и беше възстановен през 2013 г., съобщава Reuters.

Закриването на Datsun е част от мащабния план на ръководството на Nissan, който предвижда отказа от нерентабилни продукти и спиране на поточни линии в заводите. Тази стратегия трябва да помогне на компанията да излезе от кризата, като в същото време запази присъстието на Nissan на основните му пазари – Китай и САЩ.


Datsun


С оптимизацията е натоварен старшият вице-президент на японския производител Дзюн Секи. Той и екипът му разглеждат всички възможности за намаляване на производството, като това няма да засегне единствено заводите в Китай. Не се планира и пълно закриване на предприятия, но ще бъде изкоренена практиката за продажба на автомобили с огромни отстъпки.

Очакванията са планът на Секи да бъде обявен до месец, а реализацията му ще отнеме около година. Според японското издание Nikkei Asia Review, производството и продажбата на моделите на Dastun, които се осъществяват в Индонезия и Русия, ще бъде спряно през 2020 г. Като цяло, идеята за възраждане на марката, която беше на бившия генерален директор на Renault-Nissan – Карлос Гон, е определена като „незадоволителна“ и „неефективна“, тъй като на Datsun се пада едва 1% от глобалните продажби на Nissan.

Снимки: Nissan

0 от 500