fallback

Volkswagen е на ръба на нов огромен скандал

Електрическият ID.3 не може да излезе на пазара и компанията ще плаща огромна глоба

Във Volkswagen назрява нов доста голям скандал, тъй като електрическият хечбек ID.3, на който компанията възлага огромни надежди, не може да излезе на пазара заради проблеми с цифровата си платформа. Съобщения за това се появиха в германската преса още през миналата година, като компанията на два пъти отлага пускането на модела на пазара. Това трябва да стане през лятото, но се оказва, че вместо проблемът да бъде решен, той се задълбочава.

По информация на Süddeutsche Zeitung, мащабите на катастрофата са толкова големи, че Volkswagen ще бъде принуден отново да отложи пускането на електромобила. Това ще донесе огромни финансови загуби на компанията, като сред тях ще е и сериозна екологична глоба. Причината за нея е, че ID.3 трябва да намали средните нива на вредни емисии за цялата гама на марката, но това няма как да се случи, ако не излезе на пазара. 

Производството на електрическия хечбек стартира в Цвикау през ноември миналата година, като на церемонията присъства дори канцлерът Ангела Меркел. В очакванията на високи продажби, тя дори увеличи с 50% субсидията за покупка на електромобил в Германия. Последните сведени обаче са, че VW ID.3 слиза от конвейра във вид на „консервена кутия“, тоест желязо без никакво електроника. Всички коли се изпращат в складовете на завода в Лайпциг, откъдето трябва да бъдат пренасочени към дилърите. Това обаче няма как да стане, докато не се реши проблема с програмното оборудване.

Според последните сведения на Süddeutsche Zeitung, които са получени от източник в самата компанията, ситуацията с ID.3 в момента е катастрофална, тъй като автомобилът е много далеч от това, което може да бъде наречето „готов продукт“. Във Volkswagen първоначално решиха по аналогия с Tesla, да разработят за ID.3 напълно оригинална цифрова платформа с възможност за обновяване от разстояние. В компанията обаче явно са подценили случващото се и не са отделили нужните ресурси и време. Сега програмното оборудване представлява няколко отделни блока, които не искат да работят заедно. Съответно, и колата няма как да потегли и е напълно ненужна.

Директорът на IT-направлението Мартин Хофман, който отговаря за случващото се, вече е уволнен, като сега ръководството на Volkswagen преговаря с Daimler за сътрудничество именно в сферата на програмното оборудване, което може да помогне за бързото решаване на появилите се трудности. Проблемът е, че Daimler води преговори с BMW, като сътрудничеството между двата премиум-производителя изглежда далеч по-перспективно.

Като цяло, Volkswagen се оказва в много трудно положение, като спешно търси опитни програмисти. Компанията няма да може да изпълни планираното производство на 100 000 бройки от ID.3 до края на година Обсъжда се вариант, според който на бъдат произведени малки серии от модела със силно ограничено програмно оборудване, което да се разшири след решаването на трудностите. Но пък подобен автомобил няма да отговаря на обявеното от Volkswagen “високо ниво“ и това със сигурност щ удари по имиджа на марката.

Снимки: Volkswagen, NextMove

fallback
  • #18
    Шваба ( преди 4 години )
    Абе толкова ли е трудно - я дайте заданието на няколко Бг стартапа и ще видите за го иде реч . Просто погледнете кво се случи при DHL
  • #17
    Факт!-тически ... ( преди 4 години )
    въпросът е кой ще спасява пострадалите от системно ползване на рено,кой!? Щото и ковида е по-малка напаст ...
  • #16
    до 14 ( преди 4 години )
    И откога Hermes е станала софтуерна компания!?!
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Пак Рено ще ги спасява. До кога!?
  • #14
    анонимен ( преди 4 години )
    Аз съм работил в немска софтуерна компания и не се изненадвам от тоя проблем. Немците не са бързи и иновативни в работата си. Консервативни са и когато има бързопроменяща се объркват. Това, с което са силни - качество в резултат на бавни итерации и подобрения им изигра и лоша шега в тая революция в сектора.
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    #12 ВАГ, винаги са били пoMиapи и на първо място са гледали печалбата и далаверата, въпреки всичко и въпреки всички. Само най-нисшите същества, могат да обичат подобна компания и само те ползват продуктите им въпреки, че нищо не струват...
  • #12
    hihih ( преди 4 години )
    #SS Откакто научих, че предпочетоха комшиите пред БГ-то за новият си завод, като прочета такива новини и скренно се радвам:)
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    ВАГи, веднага си ми цъкнал минус. Моментално си се обозначил, че си тук. Цъкай си на воля не ми пречиш. Интересно ми е обаче твоето мнение по въпроса? Каква конспирация и заговор има сега срещу любимците ти? Преди беше много отворен и пишеше, че щели да залеят пазара с електрички. Беше много въодушевен, но нещо замлъкна, като бит и *** ****ераст! Кажи нещо докато цъкаш минусчетата! Оправи ми деня, моля те! :)))
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Това със звездичките да се чете: Дайте им да мятат *** да бълват черен дим и това е! *** kюмюp. Благодаря на комедиантите за хубавата цензура! Невероятно технологични сте, като спонсорите си от Фолк с Ваген!
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    За първи път чувам името Vollswagen! Някой друг чувал ли е тази марка? Комедианти, обяснете каква е тази марка Vollswagen! Да не сте имали предвид онези нещастници от Волфсбург на които най-великата технология е 1,9 ТДИ помпа-дюза. Какви електрички, какви 5 лв при тези некадърници. Дайте им да мятат *** да бълват черен дим и това е! Компания, която не е мръднала от миналия век по развитие и твърдо си стои там и не ще да мръдне. Само с китайски дисплеи и светлини не става. Трябват и др.неща...
fallback
Последни