fallback

Два големи производителя отписаха електромобилите

Ford и GM ще залагат на всъдеходи, кросоувъри и пикапи

Двата най-големи американски производителя Ford и General Motors са изключили от своите стратегически планове електромобилите, като се решили да насочат всичките си усилия в разработката на всъдеходи, кросоувъри и големи пикапи, съобщава Car and Driver.

Все пак, двете компании си оставят вратичка, като уточняват, че ще развиват електрически технологии, които имат „явен потенциал. Ford и GM предвиждат ежегодно да произвеждат и продават общо 5 млн. кросоувъра и всъдеходи, както и до 365 000 електрически коли (само Tesla през 2019 г. произведе 325 000 електромобила).

Според мнението на ръководствата на двата производителя, до 2026 г. светът няма да бъде готов за масово разпространение на електрически превозни средства. Това е доста странно на фона на последните изявления, според които Ford и General Motors предвиждаха годишно производство и продажби на по 1 млн. хибриди и електромобили.

Само Ford беше обявил предстоящото до 2022 г. излизане на 40 хибридни и електрически модела. В същото време от GM заявиха, че до 2023 г. ще покажат 20 нови модела на ток.

Снимка: GM

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    #4 Мазда и Тойота го заявяват, защото имат алтернатива. Двете компании си партнират. Мазда вадят много добри ДВГ с отлични показатели, а Тойота са лидери при хибридите. На този етап не им трябва електрички, защото покриват всички еко норми и са много напред в технологично отношение спрямо другите. Панасоник, който прави батериите на Тесла е частично собственост и на Тойота. Батериите на хибридите на Тойота са Панасоник. Тойота във всеки един момент може да почне да произвежда електрички.
  • #9
    До 9 ( преди 4 години )
    А да си чувал че производителите намалят и планират да намалят кобалта в батерията до пълното му премахване и даже най-големия производител КАТЛ има такива батерии които скоро влизат в производство за китайския Модел 3
  • #8
    Дебелия ( преди 4 години )
    Със настоящите технологии е-автомбилите не могат да бъдат алтернатива на конвенционалните,поне в период от близките 20 години.
  • #7
    Дебелия ( преди 4 години )
    Проблемът с е-автомобилите са ограничените ресурси на цветни метали и по-точно кобaлт, от който се правят батерии за тях.Средно годишното производство на автомобили на година в момента е над 80 млн. 99% от добива на кобалт в момента е в Китай. Ако тези 80 млн. станат на е-автомобили след 10 години, например, няма да има ресурс да се произвеждат батерии. Или няма откъде да се добие. ако все пак има някакъв добив, то цените на батериите няма да бъдат на сегашното ниво.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Да съгласен съм, че Киа и Хюндай са на второ място с доста преднина. Но вземи едни Рено и Нисан, които отдавна имат електричка, но са до никъде спрямо Тесла и Хюндай. Освен тях, от големите май само обещанията на ВАГ, предполагат електрическо бъдеще, ама те имат да си изкупуват греховете по дизелгейт.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    #3 Аз не визирам Тесла! Да Тесла са най-напред, но не ми харесва концепцията им за бързи и скъпи електрички. Според мен, трябва да се наблегне не на бързината и екстрите, а на функциалността, пробега и цената. Хюндай Кона според мен се доближава до тези показатели. Единствено при Кона цената е доста висока. Иначе другите неща са супер. Това за мен е еталон за перфектния електромобил - ниска цена и голям пробег. Всичко останало са подробности.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Мазда и Тойота също го заявиха в прав текст
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Всички, които казват, че бъдещето е в електромобилте, визират Тесла. Освен тях друг не е успял да направи електромобил който да може да замести в голяма степен конвенционалния. А една птичка пролет не прави. Очевидно всички производители не искат, защото имат ресурсите и базата за това. Значи и те не вярват, че това е бъдещето по една или друга причина.
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Също го има и момента, че въпросните производители са силни на пазара в САЩ, а там не се очертават забрани на ДВГ.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Винаги са така, когато падне цената на петрола. Това обаче е само временно. Цената, като скочи и им спрат продажбите на големите камиони пак ще има вой до небесата и ще искат помощи от правителството да ги спасява. Хората/клиентите обаче са стадо. Вместо клиентите да им наложат правилата с покупки, то те ги стимулират да произвеждат и продават камиони. Ако имаше общество, което да си наложи чрез самосъзнание да карат по-малки еко.коли, то производителите щяха ДДСа се стремят да правят такива.
fallback
Последни