Полигонът в Арьеплог, Швеция, близо до Арктическия кръг, е популярно място за тестване на нови автомобили в силен студ, сред снегове и замръзнали езера. Именно там Mercedes реши да проведе един от последните тестови изпитания на модела, който той нарича първият в света премиум електрически миниван.
Екипът на подразделението Mercedes-Benz Vans, с над три дузини инженери, механици и експерти по електроника, тества как студът влияе на управлението, ергономията и комфорта на електрически V-клас. Тествано бе и поведението на бързата 110-киловатна система за зареждане, която би трябвало да възстанови 80-процентовия запас на батерията за около 45 минути, независимо от климатичните условия. Компанията заяви, че моделът успешно се е справил с всички тестове, като наблегна на това, че благодарение на литиево-йонната батерия, разположена на дъното, електрическият ван се държи уверено дори при дълбок сняг и на лед.
EQV ще се появи на пазара през втората половина на годината и ще бъде вторият, след кросоувъра EQC, модел на субранда Mercedes-Benz EQ. Световната премиера на производствения вариант се състоя миналата есен на автомобилното изложение във Франкфурт, когато бяха разкрити всички ключови характеристики. Миниванът ще се предлага с две опции за дължина на каросерията и две междуосия, а салонът ще бъде с 6, 7 или 8 места.
Единствената модификация с индекса EQV 300 ще получи електромотор на предната ос с мощност 204 к.с. и 362 Нм максимален въртящ момент, което позволява максимална скорост от 160 км/ч. Батериите с наличен капацитет от 90 кВтч трябва да са достатъчни за 417-418 км пробег по цикъла NEDC.
В допълнение към EQV, който ще се присъедини към електрическите микробуси eVito и eSprinter, тази година Mercedes-Benz ще пусне електрическия кросоувър EQA. По-късно към линията ще бъдат добавени моделите EQB, EQS, EQE и дори EQG - "зеленият" аналог на легендарния Geländewagen.
Снимки: Motor