Концернът Jaguar Land Rover ще се откаже от стария 4,4-литров V8 двигател, разработен заедно с Ford. Неговото място ще бъде заето от два електрифицирани 6-цилиндрови мотора, които ще се появят в гамата на британския производител до края на годината, съобщава Autocar.
По информация на изданието, вместо сегашния 4,4-литров SDV8 Land Rover ще предложи две „меки“ хибридни системи с редови 6-цилиндрови турбодизели от семейството Ingenium. По-мощната версия ще развива 350 к.с. и 700 Нм въртящ момент, а другата ще бъде дефорсирана до 300 к.с. За сравнение, сегашният турбодизел V8 с обем 4,4 литра развива 339 к.с. и 740 Нм въртящ момент.
Отказът от 8-цилиндровия двигател няма да се отрази на динамиката на моделите. Range Rover Sport с дизела с 350 к.с. ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди и ще развива 225 км/ч. Новите двигатели обаче ще свалят разхода на гориво и ще покрият екологичните стандарти.
През май миналата година Land Rover пусна на пазара версия с „мек“ хибрид, в чиято основа е бензинов 6-цилиндров двигател Ingenium. Вероятно и този път електрификацията ще следва същата схема. Новите агрегати ще се появят на фейслифна на Range Rover и Range Rover Sport през есента, след което ще се използват и за обновените Jaguar XF и Jaguar F-Pace.
Снимка: Land Rover