fallback

Колко всъщност изминават колите на ток при студено време?

Норвежка организация тества в реални условия 20 модела от местния пазар

Асоциацията на автомобилистите в Норвегия (NAF) провери доколко отговаря на истината обявеният от производителите пробег на електрическите коли, предлагани на местния пазар. Бяха тествани 20 модела, като целта е да се види как се отразява върху пробега им студеното време в скандинавската държава при ежедневно изолзване в града и извън него.

Средното несъответствие между реалния пробег и посочените от производителя данни е 20%. Най-близко до обявеният резултат се доближава кросоувърът Hyundai Kona, който е успял да измине 405 км при обявени от производителя 449 км по цикъла WLTP.

На обратния полюс се оказва Opel Ampera-e, който при заявени от германската компания 423 км, в реални условия изминава едва 297 км. А най-далекобойна е Tesla Model S с нейните 470 км пробег. Това обаче е сравнително далеч от „паспортните дани“, в които се посочва 610 км.

Снимка: NAF

fallback
  • #16
    Баща ти ( преди 4 години )
    Докато има коли с ДВГ, въобще не ми трябват тия електрически коптори.
  • #15
    д-р. Куртев ( преди 4 години )
    Е ,то щото данните на производителя за разход на 100 км. по паспорт,отговарят на действителността !!
  • #14
    До TSLA ( преди 4 години )
    До TSLA: а за тези от нас с кола за 3000лв може просто вечер като паркираме да сложим едно термо покривало на предното стъкло за 15лв, на сутринта при свалянето отдолу стъклото няма лед. Но вариянта за 150,000 левова тесла е по-добър със сигурност
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    Старото ми Мондео 94 модел имаше оригинално подгряване на предното стъкло, но не се ползваше по простата причина, че си имам гараж. Така сме си на село.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    TSLA а колко струва, в повече пари покупна цена и време по зарядни станции, това да не стържеш скреж понякога зимата? хм?Плюс това че подгревките на предно стъкло вече са доста достъпни в повечето марки ...
  • #11
    TSLA ( преди 4 години )
    Една мила дама в Гео Милев преди месец се бори с леда по джама и ми подава майчински стъргалката. Трогнат й отговарям: нямам нужда, това е електрически автомобил - загрява за секунди. Ооо, не знаех! Няма и минута по късно минавам покрай нея с кристален джам, а милата стърже ли стърже насред синкавия пушек... :( Добри са данните. Преди близо 2 години един пич засне колко минава Кона 64 kWh при скорост 90км/ч и пуснато всичко. Видеото се казва: "Hyundai Kona driving 510 km/318 mi in one charge"
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Интересно ми е че има голяма разлика при Теслите от обявено и реален пробег. При топло време разликата не е така голяма. Явно трябва да направят добра изолация на батерията,за да не се влияе толкова от студа.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    #5 Много оптимистично колега си го написал 5/100. Няма дизел зимата със среден разход под 6/100. Няма такъв. А градското им е най-голямата мъка. Докато нафтовата печка загрее и започне да дyxa топло в купето и си стигнал . Не само, че тогава харчи страшно много, но и никак добре не се отразява на мотора.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Какво значи студено време - 5 или - 25? Градско или извънградско? А и руския език на таблицата... Доста повърхностна работа.
  • #7
    До 3 ( преди 4 години )
    Кое няма? Загряването на място 10 минути смяташ ли го?
fallback
Последни