fallback

BMW се разделя с половината си двигатели

Три от моторите, които отпадат, вече са ясни

Компанията BMW ще намали наполовина двигателите с вътрешно горене, които предлага на своите модели съм момента. Причината е желанието на германския производител за оптимизация на разходите, съобщава Carswеek.

Кой мотори ще отпаднат от гамата, не се съобщава, но вече са ясни три от тях. Наскоро ръководителят на подразделението на за разработки на BMW – Клаус Фрьолих посочи, че корпорацията му ще се откаже от 1,5-литровия дизел 3 цилиндъра, 3,0-литровия дизел, както и от бензиновия V12 с обем 6,6 литра.

Подобно решение ще позволи на BMW да спести пари, които ще бъдат инвестирани именно в нови технологии. Освен от двигатели, германският производител ще се откаже и от някои модели, които не се радват на популярност сред клиентите. Първият от тях е хибридният i8, чието производство спира още през следващия месец.

Всички тези мерки ще доведат по икономия на 12 млн. евро още до 2022 г. Заедно с това, компанията ще спести и пари от глоби, които трябва да се платят, ако не бъдат покрити новите екологични изисквания в ЕС.

От BMW допълват, че до 2023 г. ще бъдат електрифицирани 25 модели на бранда, като 13 от тях ще бъдат изцяло електрически.

Снимка: BMW

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    Каква поредна *** новина, 90% от продажбите на БМВ са от 3 литровия дизел как така ще се откажат от него. Вероятно става въпрос за екзотичния м550д, тоест само за една модификация на този дизел, която като % е много малък спрямо другите 3литрови.
  • #11
    ( преди 4 години )
  • #10
    Р ( преди 4 години )
    Никой ли не проверява текстовете, за правописни грешки?
  • #9
    До 8 ( преди 4 години )
    По-малко от 100 продадени х6 с повечко екстри ( скъпички са все пак).
  • #8
    Тъпанари ( преди 4 години )
    КоЙ мотор, коИ мотори...неграмотници..
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    "Всички тези мерки ще доведат по икономия на 12 млн. евро още до 2022 г."Става дума за 12 милиарда, а 12млн. са 120 продадани Х6 с повечко екстри :)
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    ... са принудени да отделят огромен ресурс за разработки на нови технологии и/или закупуването на такива. Тези разходи не са по силите на такива сравнително малки компании, които, не на последно място, са притиснати от акционерите за маржове и печалби.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    До 2 Проблемът е комплексен и е свързан и с двете. Последните двадесет години БМВ и Мерцедес бяха на върха, подобряваха рекорд след рекорд за продажби и печалби. Така заслепени от успеха си, проспаха електрическо/хибридната революция залагайки на класическо задвижване. Проблем е и размерът. И двете компании са сравнително малки на фона на останалите. И сега, притискани от пазарните изисквания, екологичните норми и стагниращия пазар, заедно с инвеститорите...
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Четох оригиналната статия и там пише, че ще се разделят с 3-литровия си дизел с 3 турбини, ама нашите сигурно не знаят, че има и с една турбина и са го съкратили малко. Да бяхте казали BMW се разделя с двигателите си, по-лесно, по-кратко, защо си губихте времето да пишете дълга статия, която пак не е вярна...
  • #3
    Брандо ( преди 4 години )
    Предполагам е грешка при превода, съкращаването на три литровия дизел.Той е най-популярен, вмества се в нормите и не виждам причина.
fallback
Последни