fallback

Гумите са 1000 пъти по-опасни от двигателите

Експеримент на британски учени показа шокиращи резултати

Британски учени от агенция Emissions Analytics проведоха изследване, чиито резултати показаха, че при експлоатация автомобилните гуми отделя 1000 пъти повече опасни за хората частици, отколкото изпускателната система на автомобила.

В хода на експеримента са измерени вредните емисии на „популярен семеен хечбек“, чието име обаче не се разкрива. Единствено се знае, че двигателят на автомобила отговаря на последния, шести екологичен клас.

Вредните емисии на превозното средство за измерени в реални условия на пътя, като се е оказало, че на един изминат километър гумите му отделя 5,8 грама вредните елементи. Това е 1289 пъти повече от вредните емисии на двигателя на автомобила – 4,5 милиграма на километър.

Учените допълват, че преди теста е проверена налягането в гумите, които са били чисто нови. Ако те не са напомпани равномерно, при движение отделят още повече вредни вещества.

Авторите на изследването предлагат да се въведе ново понятие за вредни емисии, които не идват от двигателя и изпускателната система на автомобила. Те трябва да се измерват и при електромобилите, които се считат за превозни средства с нулеви емисии, но явно не е така.

Снимки: Motor

fallback
  • #12
    Никола Панайотов ( преди 3 години )
    Отделят сажди икаучук ,текстил, но не толкоз /5:8гр на километър/,означава че на 1000 км ще се отдели 6кг.т.е протектора на гумата вече е износен изцяло.имат грешка някъде при теста.
  • #11
    Я пак! ( преди 4 години )
    Значи на километър гумите отделят 5,8 грама вредни вещества. За 1000 километра ще отделят 5,800 килограма. За 10 000 километра ще отделят 58 килограма. За 40 000 километра, колкото е живитът на една не особено добра гума ще отделят 232 килограма вредни вещества. А сега кажете, на коя кола гумите тежат общо 232 килограма. При това им се износва само протекторът, страничните части, които са по-големи по обем и съответно по-тежки, не се износват.
  • #10
    Онзи ( преди 4 години )
    Сигурно на дрифт са замерили тези 5 и нещо грама за километър
  • #9
    аз когато спра на св ( преди 4 години )
    Аз всеки път когато спра на светофара и ме облее димяща смрад от предния таралясник, си мисля: От гумите ще да е, със сигурност не е от чистия дизел.
  • #8
    На майка им онуй ( преди 4 години )
    Не се правете на ***-експерти и не се джафкайте безсмислено. Това е просто прелюдия към нови правила, такси и данъци, с които да ни бъркат по-дълбоко в джоба. Три пъти по-скъпи нови "еко" гуми и студена супа за духане!
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    д-р. Куртев, накрая ще си по джанти, ама не си английски учен да ги знаеш тези неща...
  • #6
    д-р. Куртев ( преди 4 години )
    Ако си сменям гумите на 10 000 км.,и те отделят по 5 гр. на километър,колко ще е накрая ??!!!!
  • #5
    Мазда ( преди 4 години )
    Предлагам превозните средства да се движат без гуми или да левитират, щото с тия 5 грама на километър англичаните направо избиха рибата...
  • #4
    Никола ( преди 4 години )
    Мафиотите от КАТ да спират колите и да проверяват налягането в тях.И глоба яко на шофьора,колата да се спира от движение при неправилно налягане.Ей това медиите сте по опасни от корон19
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Тея работи които се отделят от гумите повечето се отлагат като едри частици и остават на земята а не ти влизат в дробовете
fallback
Последни