IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Единственият Mercedes-Benz W124 с двигател от BMW M1

Седанът на Hartge развива невероятната за 80-те години мощност от 330 коня (ГАЛЕРИЯ)

Единственият Mercedes-Benz W124 с двигател от BMW M1

Германското тунинг студио Hartge е прочуто преди всичко с проектите си по преработването на модели на BMW. Използвайки опита си, натрупан в автомобилния спорт, братя Хартге основават компанията през 1971 година, а през 1985 получават статут на производител. По това време ателието преработва и модели на други компании, включително Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz W124, за който става дума тук, е уникален екземпляр. Това е единственото копие, което също така е и доста любопитно. Той като Hartge е добре запознат с баварските двигатели, под капака на W124 е поставен мотора от BMW M1 (същият е използван в BMW M635 CSi и M5 (E28). Първоначално това е най-обикновен E300 седан и двигател с мощност 180 коня. Страхотна семейна кола с доста мощен по това време двигател. Но това не е достатъчно, за да го превърне в истински звяр по аутобаните.

Тогава инженерите на Hartge разширяват двигателя от BMW M1 от 3453 на 3535 кубика, увеличават степента на сгъстяване, сменят разпределителните валове със спортни, променят всмукателния/изпускателния и пипват настройките. В резултат на това, ако двигателят на M635 CSi развиваше 286 коня (за M1 - 277 к.с.), след преработките мощността бе увеличена до невероятните за 80-те години 330 к.с. Новият двигател се вписва безпроблемно в просторния отсек на Mercedes. Скоростната кутия е взета от BMW 6-серия (E24), а преработеното шаси получава амортисьори и спортни спирачки Bilstein.

Mercedes-Benz W124 от Hartge

Външно, супер-W124 остава почти в заводския си вид, макар че логото на Mercedes-Benz е махнато от капака и багажника. Интересно е, че колата няма дясно огледало, тъй като по това време то не е задължително. Интериорът също изглежда доста стандартно с изключение на волана с подпис Hartge и новите предни седалки. Има още една разлика, която не се забелязва на пръв поглед - скоростомер, разчертан до 300 км/ч.

Тунинг студиото хвърля над 200 000 германски марки за създаването на този автомобил, което е около четири пъти повече от цената на серийния 300E. Но си заслужава. Седанът съчетава най-доброто от двата премиум германски производителя и предизвиква истински фурор сред журналистите. И има защо - от място до 100 км/ч автомобилът ускорява само за 6 секунди, а максималната му скорост е около 290 км/ч.

Още снимки - в галерията:

Веднага след като интересът към супер-W124 отшумява, за известно време той изчезва от информационното поле. Няколко години колата стои затворена, без да бъде карана, след което се озова в работилницата Bavaria Racing Power на братя Гоглински в Полша. Сега състоянието на Hartge F1 се оценява като добро, но не блестящо. Въпреки това се очаква той да бъде продаден за доста сериозна сума на следващия търг на RM Sotheby’s през март. Между другото, тунинг студио Hartge хлопна кепенца през 2019 година.

0 от 500
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До номер 1 не говори глупости,БМВ никога не са ползвали двигатели на хонда,пред 90-те БМВ са държали Роувър който копират Хонда и двигателите са на БМВ,така че двигателите на Хонда може да са на бмв,а не обратното
  • #2
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Никола ( преди 4 месеца )
    Ко речи
  • #1
    1 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    бмв в началото на 2000дните години е на основата на Аглока, луксозната линия на Хонда и нищо чудно и двигателите да са на хонда, 90те години е на основата на британския Даймлер , не ви ли прилича на британски дизайна на тези бмв-та?