IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volvo бронира най-малкия си кросоувър

Освен XC40 ще се предлагат и бюджетни защитени версии на XC60 и XC90

Volvo бронира най-малкия си кросоувър

На европейския пазар Volvo в момента предлага само един цивилен "заводски брониран автомобил" - XC90 Armored, който е в състояние да защити пътниците си от доста големи неприятности. Но за Южна Америка шведската компания разработи три защитени кросоувъра наведнъж - XC40, XC60 и XC90, като при това те ще се окажат доста по-бюджетни.

Предвижда се тези модели да бъдат сглобявани директно в Бразилия, където полуготовите автомобили ще бъдат изпращани от Европа. Важността на този пазар за Volvo се потвърждава от факта, че в разработването на новите бронирани кросоувъри са участвали бразилските специалисти по защита на автомобилите от компанията Carbon Blindados.

Volvo XC40 брониран

Бронирането предвижда интегрирането на екрани, направени от високоякостни стомани с дебелина от 2,5 до 3 мм, 20-милиметрови стъкло с подсилени повдигащи механизми, модифицирани панти на вратите и други по-малки промени. В същото време нито силовата структура на  каросерията, нито окачването и спирачките не са били преработвани: твърди се, че шведската компания е намерила начини да се справи без това.

Съответно, степента на бронировка на бразилските кросоувъри трябва да е по-нисък от този на европейския XC90, въпреки че засега компанията не навлиза в конкретни детайли. Това се отразява и върху тяхната цена: според бразилските медии базовото ниво за доплащане за бронировката ще бъде около 15 хиляди долара.

Volvo XC40 брониран

Любопитното е, че Volvo има големи планове за този проект. Според някои данни, компанията обмисля възможността да бронира седани и комбита по същата изпитана схема, както и доставя "леки бронирани автомобили" извън Бразилия и цяла Южна Америка. Възможно е скоро бронираният XC40 да бъде достъпен не само в Мексико, но и в Европа.

Снимки: Motor 1