Още през януари се появиха информации, че BMW ще спре производството на спортния си хибрид i8 през април. Сега това беше официално потвърдено и от производителя, който съобщи, че в завода в Лайпциг се сглобяват последните 200 бройки от модела. Те ще бъдат в специална серия Ultimate Sophisto Edition, с която на практика ще бъде отбелязано сбогуването с модела.
Една от вече произведените коли от серията е станала 20-хилядната бройки в сравнително малката историята на семейството. Тази цифра обаче кара BMW да определят i8 като „най-популярният спортен автомобил с електрифициран силов агрегат“. Компанията припомня, че това е и първият хибрид на марката, който може да са зареждан от мрежата. И именно той заедно с BMW i3 са положили основата на масовата електрификация на бранда.
Припомня се също, че BMW i8 е първият сериен автомобил в света с лазерна оптика (заради това баварският производител влезе в спор с Audi през 2014 г., след като компанията от Инголщад пусна на пазара своята суперкола R8 LMX). Именно при BMW i8 дебютира и 3-цилиндровият турбомотор на марката, който 5 пъти поред получи наградата „Двигател на годината“ в своята категория.
Първоначално 1,5литровият турбомотор с 231 к.с. се съчетаваше с електрически двигател със 131 к.с., а след това и с такъв със 143 к.с. След обновяването на батериите хибридът успя да постигне пробег от 55 км само на ток (по цикъла NEDC). В крайна сметка обаче високата цена – 126 000 евро за купето и 143 000 евро за роудстъра, превърнаха модела по-скоро в имиджов и това се оказа решаващо да бъдещето му.
Още снимки на прощалната версия – вижте в галерията:
Снимки: BMW