fallback

Транспортната програма на ЕС се оказа провал

Европейците отказват общствения транспорт и велосипедите

През последните 6 години властите в ЕС не са успели да повишат популярността на обществения транспорт сред жителите на различните държави и те продължават да разчитат на личните си автомобили. 

До този извод стигнаха експерти, чието проучване показва, че 96% от жителите на Европа са подложени на въздействието на вредните за здравето вещества, отделяни от автомобилите. В същото време икономиката на ЕС всяка година губи 270 млрд. евро само от задръстванията в големите градове на континента.

За 6 години властите в най-големите европейски държави са похарчили 16 млрд. евро за повишаване на популярността на градския транспорт, но въпреки това, жителите на ЕС продължават да залагат на личните си автомобили като основно средство за придвижване. Като основни причини за провала на програмата се сочат високите цени на обществения транспорт, липсата на платен вход за автомобили в центровете на големите градове, както и малкото алеи за велосипедисти.

Европейската сметна палата е посетила 96 града в Европа за оценка на 15 транспортни проекта, осъществявани с програми на ЕС. Оказва се, че жителите им напълно игнорират появата на нови автобуси и на друг съвременен обществен транспорт. Увеличение на задръстванията заради ръст на покупките на автомобили се отчита в Мадрид, Барселона, Хамбург, Палермо, Варшава, Неапол и Лайпциг.

Снимка: Motor

fallback
  • #7
    carpe_diem ( преди 4 години )
    ... после пак лека полека ще стане по-зле, следва нов лъч метро, нови трамваи и автобуси и т.н. Това не е еднократен акт, а постоянен процес, много неравен, но не може да се каже, че няма резултати. Има, защото без него, без всички тези подобрения, щяхме да живеем като в някой индийски или китайски град в момента...
  • #6
    carpe_diem ( преди 4 години )
    Не съм съгласен, че е провал. А без тези мерки къде щяха да са другите страни (че и ние). Ако всичко се остави на течението, ще е мега по-зле. Ако помните първата вълна от задръсвтания в София преди 12-15 години. Беше мазало. После направиха няколко пробива, разшириха метрото с много, купиха нови автобуси, трамваи и тролеи и нещата се пооправиха. Сега пак са много зле, защото много хора могат да си позволят автомобил, ама с новото метро пак ще има леко подобрение...
  • #5
    Евро Съюз ( преди 4 години )
    Да субсидират автобусите с удобни седялки, а не да субсидират електрическите таралясници (коли). Също така да глобят *** от СРАМ и Шимано, които продават *** на цената на космически апарати. Една скапана амортисьорна вилка за колело струва от 500 лева до 3000 лева, което е по-скъпо от колите. Кой нормален ще даде 5000+ за скапан велосипед? А колелетата от 500 лева са толкова дървени, че след 100км с тях трябва да лежиш в болница - разбиват ти всички органи, кокали, простати, ченета
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Най-логичният резултат, когато гласуващите мерките не ползват обществен транспорт (с малки изключения).
  • #3
    ( преди 4 години )
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Не само транспортната програма, а целият ЕС, като цяло си е един пълен провал.
  • #1
    356 ( преди 4 години )
    А добро утро! Екологията разглежда стотици сложносъставни процеси и явления, които оказват влияние на глаболното замърсяване, но не " те сеги некви бюрократе с една фатка ше опраат нещата, оно и у назе си ги имаме такива, затова са ни и опрайли вече тука". /използването на диалектни форми е умишлено/
fallback
Последни