fallback

Volvo прави конкурент на BMW X7 и Mercedes-Benz GLS

Китайската компания-майка инвестира 326 млн. долара в сателити за автономни коли

Дилъри на шведския автомобилен производител Volvo случайно или не разкриха, че компанията планира за създаде два нови кросоувъра, единият от които ще се конкурира с немските премиум модели BMW X7 и Mercedes-Benz GLS.

Според Automotive News, чиито журналисти се позовават на въпросните дилъри, новият голям кросоувър, който е получил кодовото име XC100, ще бъде създаден на базата на флагмана XC90. Това ще направи модела малко по-евтин поради липсата на необходимост да се инвестира в разработването на ново шаси. Твърди се, че кросоувърът ще бъде с 180 мм по-дълъг и със 130 мм по-широк от сегашното поколение XC90. Салонът ще получат две опции за оформление: "2+2+2" и по-познатото "2+3+2". Очаква се моделът да дебютира не по-рано от втората половина на 2023 година.

Що се отнася до втория модел, наречен C40, той бъде купеобразна версия на най-компактния кросоувър на марката Volvo XC40. Автомобилът трябва да се появи малко по-рано - през втората половина на 2021 година. Моделът е нишов, а компанията очаква да продава около 8000 бройки годишно. Предницата на C40 ще бъде почти същата като на новия електромобил Volvo XC40 Recharge, а отзад ще бъде преработен заради наклонения си покрив. Двата модела ще имат едно и също задвижване. XC40 Recharge развива 408 к.с., а пробегът му е около 400 км.

Automotive News съобщава също, че китайската Geely, която притежава Volvo, ще инвестира 2,27 милиарда юана (около 326 млн. долара) в изграждането на нов завод, който ще произвежда сателити с ниска орбита, които да осигуряват по-точно предаване на данни за автомобили с автопилот. Фабриката ще бъде изградена в Тайчжоу, където Geely произвежда част от моделите на групировката. До 2025 г. китайците смятат да изстрелват в орбита до 500 спътника годишно. В момента по проекта работят около 300 висококвалифицирани специалисти.

Мрежата от сателити с ниска орбита ще осигури високоскоростен достъп до интернет, точна навигация и облачни услуги за автомобили с автоматични системи за управление, софтуерът на които може да се актуализира по въздуха.

По-рано се съобщаваше, че Geely и Volvo обсъждат възможността за сливане в една компания. Китайците купиха шведите от Ford през 2010 г., но оттогава Volvo функционира като отделна компания. Шведите отбелязват, че новата бизнес комбинацията ще създаде мощна международна група, като ще увеличи нивото на финансова и техническа взаимна подкрепа. Освен това сливането трябва да засили позициите на автомобилния производител на световния пазар, за да се конкурира с по-големи играчи като Volkswagen или новия алианс между PSA и Fiat Chrysler Automobiles.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    те китайците от волво да не се правят на на луди ами да купуват готови двигатели от мерседес 6 цилиндровия редови и 8 веобразните меки хибриди и да ги слагат в този *** че с тези измислени двулитрови миксери ще трябва и *** на пасажерите да слагат и да махат ресората отзад че да не им не смеят абе що не вземат да се кооперират с мерседес вместо да се опитват да откриват колелото със сигурност ще имат по голям успех отколкото преди като бяха с форд само тенекиите и нтериора им различен
  • #1
    Путкин ( преди 4 години )
    Много са готени, имах ХС 90 и МЛ 320, волвото по нищо не отстъпваше на мерцедеса.
fallback
Последни