Италианският автомобилен производител Fiat показа компактен модел с името 500e и обяви, че той е проектиран от нулата като електрически автомобил. Съответно може да се предположи, че платформата на новия хечбек има малко общо с тази на настоящия Fiat 500 с бензинов двигател. В същото време дизайнерите усърдно запазиха разпознаваемия облик на култовата тривратка.
Разбира се, има и доста разлики. Например, променен е дизайнът на предницата (логото на компанията е отстъпило място на табелка с надпис "500", в чиято последна нула има тире, оформящо буквата "е"; актуализирана е оптиката, стойките на покрива и предницата са станали по-масивни).
В интериора се е появил 10,25-инчов сензорен екран на мултимедийната система Uconnect 5, различен блок за управление на климатика, както и 7-инчов екран вместо приборния панел. Дизайнът на централната конзола също е преработен, а между предните седалки се появила различна кутия за съхранение на предмети.
Електрическата версия на Fiat 500 е станал малко по-голям от своя събрат: дължината и ширината на тривратката са се увеличили с 6 см (съответно до 3,63 м и 1,69 м), а междуосието - с 2 см. Това осигурява повече пространство за пътниците. Списъкът на асистентите на шофьора вече включва адаптивен круиз контрол, система за внезапно спиране, мониторинг на слепите зони и функция за поддържане на избраната за движение лента.
Задвижващата система има три режима - Normal, Range и Sherpa, като последната рязко намалява мощността, за да минимизира енергийните разходи. Батерията с капацитет 42 кВтч осигурява пробег до 320 км. Пълното й зареждане от домашната мрежа отнема 14 ч, но с помощта на специално устройство 80% от капацитета й се достига за 35 мин.
Fiat 500e може да ускори до максимална скорост от 150 км/ч благодарение на електромотора с мощност 118 коня. От място до 100 км/ч хечбекът набира за 9 сек, но в компанията се фокусира повече върху времето, необходимо на модела за достигане на градските 50 км/ч - 3,1 секунди.
Още снимки - в галерията:
Европейските дилъри на Fiat вече приемат поръчки за малката "зелена" кола, но началото на продажбите стартира със специалната версия First Edition. Тя е оценена на 37 500 евро и включва например 17-инчови джанти, LED оптика, еко кожа в салона и пълен набор асистенти на водача. В същото време Fiat не смята да изостави сегашното поколение на 500 с ДВГ и хибридно задвижване: двата модела ще се произвеждат паралелно, при това в различни заводи.
Снимки: Motor