fallback

Концернът Volkswagen се отказа от метана

Водородът и синтетичните горива също няма да бъдат разработвани в бъдеще

В момента концернът Volkswagen е един от двата производители в Европа, които все още предлагат автомобили на метан. Скоро ще остане само един, тъй като Volkswagen обяви, че ще се откаже от този тип задвижване, въпреки че го разглежда като екологично, но не особено популярно.

Лично шефът на концерна Херберт Дийс обяви новиана пред водещите мениджъри на концерна в Берлин. Новината бе потвърдена и от шефът на развойния процес Франк Уелш пред изданието Handelsblatt.

"Концернът няма големи амбиции и за развитието на водородни горивни клетки и синтетични горива. Само при Audi има малки идеи за развитие и разработка“, коментира Уелш.

Концернът възнамерява да се концентрира върху електрическото задвижване, тъй като, според ръководството, всичко друго е пропиляване на ограничена регенеративна енергия.

Както водородът, така и синтетичните горива имат ниско КПД, когато бъде пресметнато и извличането и обработката им. Шефът на концерна Дийс често се е изказвал срещу водорода, най-вече за автомобилите и за следващите десет години.

Новият Volkswagen Golf все пак ще има метанова версия. Същото важи и за Audi A3, Skoda Octavia и Seat Leon, които ще дебютират през 2020 г. Освен това VW Up и Polo се предлагат във версиите TGI. Парньорските марки предлагат Skoda Scala, Kamiq и Octavia, Seat Ibiza и Arona, както и Audi A5 на метан.

Задвижването на метан бе фаворитизирано от концерна Volkswagen, защото емисиите CO2 са по-ниски от съответните бензинови двигатели. Но моделите CNG не се продаваха добре. С въвеждането на електрификацията това ще остане в историята.

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #8
    grozdanov ( преди 4 години )
    В бг се карат пригодени коли на метан, разни таралясници азиатски, и минават по 600 000 на газ,като таксита, а заводска кола на метан няма никакви проблеми, освен че е суперчист, двигателя и е направо икономичен като разходи.А метан колкото щеш.АМА *** НАТИСКАТ ЗА ЕЛБРАКМИ
  • #7
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Форумната джапанка пак се е развихрила и ръси мъдрости.Метановите коли на Фауве са много добри, проблемът е , че пазара не ги търси на запад, защото няма инфраструктура, демек зарядни, а и не се строят.Просто една невидима ръка тласка авто индустрията в грешна посока, защото елколите не са решение.,а метана е суперекологичен.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Дотук с екологията на измамниците от Волфсбург. Невските инженери се оказаха просто едни лицемери.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    "екологично, но не особено популярно." - това е разковничето. Пазара не търси този тип коли.. няма печалба -. спират ги. Иначе отдавна са ги измислили и са прилични доколкото чувам от хора с TGI коли.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Измамен софтуер за дизела могат да направят, а един метанов автомобил не могат да направят, а?
  • #3
    просто ( преди 4 години )
    Хората произвеждат това, което се купува. Както се казва: нищо лично, това е само бизнес!
  • #2
    .. ( преди 4 години )
    Немога да разбера защо продължават да залагат на дизела... Айде, за ТИР да, но за лек автомобил... няма смисъл, особено ако ще го караш в града.Има далеч по-примамливи алтернативи, но не, искат си дизела и това е.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Не е популярно, защото не могат да направят автомобил на метан, който да бъде надежден и наистина добър. Всичките им са много, много зле, но пък им искат много пари. Защо не ги наложихте, както налагахте дизелите? Реклами, платени статии и журналисти. Защо? Явно от метана нямате голяма далавера и заради това. Продължавате да продавате "чисти" дизели, но метана го изоставяте. Пълни смешници! А за какви електрички дрънкате, като нямате батерии. Чакате да дойдат от Китай, но нещо не идват...
fallback
Последни