fallback

Евтин лукс: струват ли си старите Cayenne, Q7 и Discovery?

Собственици на луксозните всъдеходи споделят, дали си заслужават парите

Луксозните всъдеходи винаги са били един от най-интересните сегменти на пазара не само на нови, но и на употребявани автомобили. Причината е, че нова кола от този клас могат да си позволят малцина, но пък на старо има доста предложения. Но дали всички са добри и си заслужават?

Подобни покупки винаги са свързани с повишени рискове. Такъв автомобил на сравнително приемлива възраст може да бъде купен за около 15 000 евро. И има хора, които са го направили, като са рискували с някой от тези три популярни модела - Porsche Cayenne, Audi Q7 и Land Rover Discovery. Интересно е да са разбере, какво точно мислят те. И кои, според тях, са силните и слабите страни на тези автомобили. Извадката е от форуми на собствениците на тези модели по цял свят.

Porsche Cayenne

С бюджет от 15 000 евро може да се купи фейслифта на първото поколение (2007-2010 г.), но нека видим какво казат собствениците на модела (2002-2007 г.), както и тези, които карат второто поколение (2010-2014 г.). Мотор с мощност от 260 до 500 к.с., система за задвижване на четирите колела, автоматична скоростна кутия и емблема Porsche карат останалите да ви гледат завистливо, но дали си заслужава?

За какво хвалят Porsche Cayenne?

Динамика, отлична управляемост и безукорно поведение на пътя. Автомобил, който е създаден на първо място за шофьора, както и всеки друг модел на марката.

pr.eurosport_23: "Колата ми е от 2007 г., карах я 2 години, както и планирах още от самото начало. Автовобилът се управлява отлично, предлага забележителна динамика за всъдеход, както отличен радиус на завой. Красив, макар и аскетичен салон, както при всички модели на Porsche от 90-те години. Но пък е много функционален и комфортен".

Dani: "Много надежден, карала съм го на лед и свяг, където се справя безпроблемно. Най-хубавото, според мен, е, че в завой не мислите за скоростта".

Sttan: "Всички агрегати да надеждни, а звукът е невероятен. Високото място за седене също е перфектно, а пневматичното окачваве работи като часовник и никакви неравности не ви плашат. Тази кола обаче трябва да бъде гледана добре, тъй като не прощава небрешно отношение. Ремонтът е скъп, но удоволствието от управлението, го компенсира".

За какво критикуват Porsche Cayenne?

Скъпи обслужване и ремонти, ниска надеждност на отделни агрегати и бързо падане на цената.

Watson 11: "Ужасна кола. Купих си Porsche, защото се наслушах на митове за спортната управляемост и невероятната скорост, но това се оказа пълна глупост. Скоростната кутия е ужасно бавна и понякога ти се налага да чакаш тъпо, докато превключи. Самата кола също е бавна, а комфортът е нула - малък салон, в който се чувстваш като в клетка. Доливак по литър масло на месец, а това все пак е Porshe от 21-и век".

Dека: "Сложна машина, която не е за всеки. Аз карам втори Cayenne, след като на първия му блокира двигателя. И при втория има проблеми - праговете се пълнят с вода, климатикът също се развали. А ремонтът си е скъп, без значение какво правиш."

terminal_tmn: "Яка кола, но не става за каране. При моята повредите бяха над 20, въпреки че я купих като нова. Имаше проблем с блока за управление на двигателя, който беше подменен по гаранция, но и втория се развали. Пневматичното окачване се счупи и едното колело падна. Сменял съм още датчик за маслото, редуктор, екран на мултимедията, бутона за заключване на вратата".

Оценка

Както и се предполагаше, ако някой е очаквал, че ще кара Porsche и това ще му излезе евтино, е останал излъган. Затова, ако си купите Cayenne, няма да спестите пари. Просто, удоволствието винаги се заплаща.

Audi Q7

В посочената вече финансова рамка попада само първото поколение на модела, произвеждано от 2005 до 2015 г. с фейслифт през 2009 г. На пазара има доста предложения както с бензинови мотори - 3,6 и 4,2 литра, съответно 280 и 350 к.с., така и дизелови -3,0 с 241 к.с. и 4,2 с 326 к.с. Обявеният пробег е от 70 000 до 500 000 км., като със сигурност при някои автомобили той не е верен. 

За какво хвалят Audi Q7?

Надеждност, разход на гориво, спокоен характер. Мнозина го определят като "отличен семеен автомобил".

D.Kertis: "Големият турбодизел (4,2 литра) е впечатляващ с умерения си разход на гориво. Тази кола не те провокира да кара бързо, но ти дава увереност на пътя, което е голям плюс".

Service73: "Като цяло впечатленията ми са положителни. Адекватен разход на гориво при умерен стил на шофиране, стилен салон (S-line), отличен приборен панел, добра ергономика. Външият вид също ми харесва".

Ganter_11: "Много комфортен автомобил, лично на мен двигателят и скоростната кутия ми харесват. Ако търсите надеждност и комфорт на сравнително приемлива цена, то Audi Q7 е вашата кола".

За какво критикуват Audi Q7?

Не особено добра управляемост, голям брой дребни проблеми, което не говори добре за луксозен автомобил.

Denis: "Като изключим отвратителната управлямеост, съм доволен от останалото. Автомобил за спокойно пътуване, а не за високи скорости (воланът не се усеща, инерцията е голям, а за центъра на тежестта просто забравете). Имах проблеми с датчик, както и със слабия генератор, заради който медийната система изключва. През зимата заммръзва вратичката на резервоара".

Stanislav: "В началото всичко беше наред, но 2,5 години след изтичане на гаранцията се появи теч в двигателя. Оказа се, че този проблем се среща често при версията с 3,0-литров дизел от 2012 г."

Оценка

Недостатъците при Q7 идват от достойнствата на този модел. Ако искаш спокойно каране, трябва да си готов, че воланът ще реагира вяло. Искаш огромен брой съвременни опции, затова трябва да си готов, че някои дребни детайли ще откажат.

Land Rover Discovery

Отдавна мина времето, в което този автомобил се асоциираше с брутален всъдеход за приключения. Сега той е истински луксозен модел. В скромния бюджет от 15 000 евро се вписва четвъртото поколение на автомобила, произвеждано от 2009 до 2016 г. с фейслифт през 2013 г. Изборът се свежда до три дизелови мотора - от 2,7 до 3,0 литра, развиващи между 190 и 245 к.с. Бензиновите варианти с 3,0- и 5,0-литров мотор, излизат по-скъпо.

За разлика от по-мощните Cayenne и Q7, Discovery предлага интересен дизайн, богат списък от опции и сравнително по-малък пробег. Плюс е и системата за задвижване на четирите колела, която се е доказала във времето.

За какво хвалят Land Rover Discovery?

Надежност, безопасност и висока проходимост, като през годините тези три качества се запазват.

Alex: "Карам трети Land Rover Discovery, като трябва да отлича комфорта и високата проходимост. Обслужването му е скъпо, но пък си заслужава. Graf: "Изминал съм над 140 000 км и засега всичко е супер. За този период веднъж съм минал пълно техническо обслужване, сменил съм една дюза (на втори цилиндър), десния ЕГР-клапан, предна дясна главина и спирачни маркучи. Купувам само оригинални части, защото този автомобил не търпи несериозно отношение".

За какво критикуват Land Rover Discovery?

Ниска надеждност, проблем със сервизите, спорни решения в интериора и скъпо обслужване.

Dimi7: "Явно не попаднах на правилния ватомобил, защото за 4 години смених стартер и два двигателя. И двата бяха нови, но блокира коляновия вал. При скорост от над 130 км/ч се напрагяш доста, шумът също е много силен".

Paul: "Това, че Land Rover Discovery е безопасен, е мит. Катастрофирах преди година и нито една въздушна възглавница не се отвори. Бях с колан, а компютърът не показа никакви неизправност. Прекарах месец в болница".

Pavel Toryshev: "Нов 3,0-литров дидел изкара 5000 км и се развали турбината, а след това блокира и коляновия вал. През зимата замръзват датчиците, а компютърът намалява мощността на двигателя. Преди това имат Discovery 3 с V8 бензинов мотор и нямаше никакви проблеми. При четвъртото поколение окачването определено е по-добро.

Оценка

Британският автомобил си има специфични качества и затова той е подходящ за тези, които и преди това са карали този модел. Съответно, те са свикнали и знаят какво да очакват.

Извод

И трите атомобила получават приблизително еднакви средни оценки от своите собственици. А това означава, че въпреки солидната си възраст, те все още са достатъчно добър избор на пазара втора ръка. Със сигурност, клиентът може да попадне на лош екземпляр (късметът играе основна роля при избора на кола на старо), но това се отнася за автомобил от всяка марка.

Снимки: Производителите

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Ако искаш здрав премиум 2-ра ръка си вземаш Лексус и няма да сгрешиш. Няма повреди, ремонти и слаби и ненадеждни двигатели, трансмисии и окачване. Лексус можеш да пазаруваш със затворени очи, както каза един от редакторите на АБ. Каза, че за Лексус километрите не са важни и съвсем спокойно може да купи такъв и на 500 000 км без да се притеснява и дори без да го гледа, защото техниката е много солидна. Единствен недостатък е, че държат високи цени и рядко се намират, хората рядко ги продават.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Преди да купите си помислете защо толкова много им е паднала цената! Вземаш премиум на ниска цена и после си плащаш солено за ремонти. Такива ремонти, че свят да ти се завие и накрая, като удариш чертата излиза, че колата ти е стъпила почти колкото нова, но все пак е стара и всичко по нея се разваля. Тъкмо оправиш едно и се обади друго. И пак се замислете защо са толкова евтини преди да се гръмнете с премиум!
  • #6
    Добри съвети ( преди 4 години )
    Ауди-то и Диско-то са кораби ,оправдано е да ги имаш само ако живееш някъде където има много сняг,кал,все пак са всъдеходи!Порша е по за предпочитане,но със сигурност да го поддържаш ще иска ***,познавам хора карат ги с газово,иначе по-дълбочък ще трябва да е джоба !И все пак по е автомобил за каране!Оплакването на собствениците които познавам че доста им друса!
  • #5
    Ханс ( преди 4 години )
    Поршето ненадеждно? Не може да бъде - това са най-надеждните авомобили - нови, първа, втора и трета употреба! Питайте TUV и ADAC, ако не ми вярвате!
  • #4
    356 ( преди 4 години )
    Статията е доста съдържателна.Поне аз така я разбрах.Под формата на риторичен въпрос се поднася наново за разглеждане важен автомобилен сюжет, пречупен през призмата на анонимният авторитет на иначе опитни водачи, които имат какво да ни разкажат и да ни поучат, за да можем и ние, а дори и най-посредствените разбирачи,които не са имали щастието да знаят това, до сега, вече да го направят с тази така полезна композиция на емпирико-аналитична автоекзистенциална истина и своеобразен житейски ескиз:)
  • #3
    Безсмислена статия ( преди 4 години )
    Общо взето нищо не казва
  • #2
    112 ( преди 4 години )
    От 12 години имам абсолютно безпроблемен японец, дори не знам къде има сервизи в града.
  • #1
    BG citizen ( преди 4 години )
    Много правописни грешки правят тези с многото пари!!
fallback
Последни