fallback

Как Peugeot сложи всички в малкото си джобче

Въпреки спада в продажбите френската компания счупи рекорди с печалбата си за 2019

Автомобилната индустрия навлиза в най-страшния период от историята си, в истинска борба за живот, в която ще оцелеят само най-приспособимите, често предупреждава напоследък Карлос Тавареш, шефът на PSA Peugeot-Citroen. Човек обаче никога не би допуснал подобно нещо, ако съди само по резултатите на управляваната от него компания.

Карлос Тавареш е най-харесваният от финансовите пазари автомобилен шеф в момента. В последната година преди той да поеме компанията, Peugeot-Citroen имаше 2.8% годишна загуба. Днес има 8.5% печалба

В сряда групата PSA обяви годишните си резултати за 2019, които надминаха очакванията. Въпреки спада в броя на продадените автомобили (около 10% спрямо 2018 година, до общо 3.49 милиона), нетната печалба на компанията се е увеличила с над 13% и достига 3.2 милиарда евро. Маржът на печалба е 8.5% - абсолютен рекорд в историята на компанията. Това се дължи както на мерките за намаляване на разходите, така и на факта, че групата вече продава повече автомобили с висок марж, като Peugeot 3008 или новия Citroen C5 Aircross. Новините от Peugeot идват само седмица след като френският конкурент Renault обяви годишна загуба за 2019 (най-вече заради спада при партньора Nissan).  

ПРОДАЖБИТЕ ПРЕЗ 2019

Peugeot - 1 453 823 (-16.5%)

Citroen - 989 853 (-5.4%)

Opel Vauxhall - 973 431 (-6.2%)

DS - 61 989 (+16.4%)

Opel, дъщерната компания на PSA, която преди под ръководството на General Motors бе неизменно на загуба, сега отчита 6.5% норма на печалба - по-висока от тази на Mercedes-Benz.

Заслугата не е изцяло и еднолично на Тавареш, разбира се. Новата ефективна платформа на Peugeot, която позволи да се намалят производствените разходи, бе разработена още при предшественика му Филип Варен. Но португалецът успя да намали разходите за труд - истински подвиг, като се има предвид силата на френските и германските профсъюзи. Освен това Тавареш много ефективно прочисти гамата от излишни и непечеливши модели, наблягайки само на най-доходоносните. Вероятно шефът има право, като казва, че днес PSA би излязла на зелено, дори продажбите да се свият наполовина.

Подновените санкции срещу Иран удариха силно продажбите на Peugeot. От 16-те процента годишен спад при едноименната марка над половина се дължат на затворения ирански пазар

Peugeot-Citroen няма възможностите на VW или Toyota да икономисва от мащаба - компанията все още прави едва 3.5 милиона автомобила годишно срещу десетина милиона за всеки от конкурентите. Но френската група компенсира с повече гъвкавост и по-бързи реакции. А и ефектът на големите мащаби ще дойде след предстоящото сливане с FCA Fiat Chrysler, отбелязва в коментар по темата Bloomberg.

Впрочем то може да поправи и най-голямата слабост на групата PSA в момента - прекомерната зависимост от европейския пазар. Скромното присъстие на французите в Китай в момента е в тяхна полза, защото не понасят кой знае колко тежки удари от предизвикания от коронавируса пазарен срив на изток. Подобна криза на Стария континент обаче ще остави Peugeot без спасителен изход. През миналата година на Европа се падат 3.02 милиона от общите продажби на групата. Следващият й най-силен регион е Африка и Близкият изток - с едва 164 000 продажби.

 

fallback
  • #10
    бачо Кольо ( преди 4 месеца )
    и ремонтите не са убийствени за джоба.Сега карам мерцедес и ...не е това за което го представят.Но ПСА ме загубиха с малките мотори-нямат качествен ,хубав V6 дизел.
  • #9
    бачо Кольо ( преди 4 месеца )
    Опел ги вдигнал на крака-по голяма смешка не бях чувал скоро!Точно обратното-ПСА си бяха супер добре и купиха умиращия и вечно на загуба Опел и в крайна сметка го доведоха до печалба.Но опелистите като едни ръждясали чугунени глави(а именно ПСА ги оправи и откъм ръждата,защо всеки знае,че френските коли ръждясват най малко)не искат да си признаят истината.Карах към 20 години Пежо,най различни модели и съм изключително доволен от качеството и комфорта на марката.Освен това обслужването и
  • #8
    БулГер ( преди 4 години )
    Клио измести голф по продажби, кашкай е най продавания сув, акцийте им са ***(junk). Тоя Карлос, голям дявол
  • #7
    Тоя ева мамата ( преди 4 години )
    на Ситроен като лансира овчия DS и пеугеот.
  • #6
    Очите ( преди 4 години )
    Имаше един виц, да го припомня.италианците правят спагети,французите !инети а всички останали коли
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Опел ги "изправи на крака"...
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Абе незная за пижовците,ама в автосервиза на две преки от нас забелязвам почти само немски возила.Разни BMW джигити или Вагени,кой с дърпане,кой на самоход-чакат си реда.Японки почти не съм забелязал,италиянките-те не ги купуват,как да се развалят
  • #3
    А бе ... ( преди 4 години )
    он Пижо печели, ама каращите пижовци все висат у сервиза и все са на загуба!
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Единствено не бих се съгласил с "електрически версии на отлични цени" :)
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Така се прави. Не с мрънкане, а с действия. ПСА тихичко, без никакъв шум, електрифицира повечето си модели и пусна чисто електрически версии на отлични цени. От всички производители, именно на тях залагам, че ще успеят да покрият средните норми за въглероден двуокис. Те бяха и единствените, които останаха незасегнати от дизелгейт. И всичко това беше придружено със значително повишаване на качеството.
fallback
Последни