fallback

Премиум-брандът на Citroen представи нов луксозен седан

Моделът DS 9 ще трябвада се конкурира с Lexus ES и Volvo S90

Френската премиум-марка DS, която е част от алианса PSA, представи европейската версия на бизнес-седана DS 9. Той е изграден на базата на удължения вариант на лифтбека Peugeot 508 (L), но се отличава по външния вид, интериора, луксозния салон и наличието на модерни електронни асистенти. 

Външно европейският DS 9 повтаря едноименния бизнес-седан за Китай, показан преди 5 месеца. Запазено са "реброто" на капака, както и хромираните кантове по броните и оптиката, а също така и скритите дръжки на вратите. Разликите са в разположението на фаровете и емблемите.

Като габарити новият седан е сравним с BMW 5-Series. Дължината му е 4933 мм, широчината - 1855 мм, височината - 1468 мм, а разстоянието между двете оси достига 2895 мм. Така DS 9 е с 83 мм по-дълъг от Renault Talisman, което всъщност означава, че това е най-големият френски седан на пазара.

Салонът на DS 9 е почти пълно копие на този на кросоувъра DS 7 Crossback. Двата модела имат еднакви волан, архитектура на предния панел и на централния тунел, идентичечен виртуален приборен панел и 12-инчов екран на мултимедийната система. Седанът дори е "наследил" часовника Breguet, разположен между централните вентилационни отвори и зъбатата форма на бутоните около скоростния лост.

Като опции за модела се предлагат адаптивни завиващи светлини, специално окачване с камера, отчитаща неравностите по пътя и настройваща от по-рано амортисьорите на всяко колело по отделно. Има още кожени седаалки с вентилация, подгряване и масаж, автопилот от второ ниво, комплекс DS Safety, включващ система за нощно виждане на 100 метра, система за следене на състоянието на водача, система за следене на слепите зони и асистент за разпознаване на пътните знаци.

На старта на продажбите DS 9 ще се предлага само с предно предаване и "зареждаща се" хибридна трансмисия E-Tense, позната от Peugeot 508. Силовият агрегат се състои от 1,6-литров бензинов турбомотор PureTech, 8-степенна автоматична скоростна кутия, електрически двигател със 109 к.с. и акумулаторен блок с 11,9 кВт/ч. Сумарната мощност е 225 к.с., а реалният пробег само на ток е до 50 км.

Още снимки - вижте в галерията:

По-късно в гамата на модела ще бъде включен хибридният агрегат с 306 к.с. и задвижване на четирите колела. В Китай DS 9 се предлага единствено с хибрид с 250 к.с.

Снимки: PSA

fallback
  • #28
    анонимен ( преди 4 години )
    До всички писали за малкият мотор,спомнете си БМВ ай 8 той е с 3 цилиндрово моторче и ел. задвижване,а тук комбинираното захранване дава 300 к.с. та може и да мине в премиума.
  • #27
    анонимен ( преди 4 години )
    Няма по-голям кеф от колата със задно. Особено ако е балансирана 50:50 и е лека. Няма!
  • #26
    Д-р Исня ( преди 4 години )
    Моят 17 годишен Тезис изглежда по-добре. Ама той е evergreen!
  • #25
    А бе! ( преди 4 години )
    С лакмуса и онова 4-цилиндровото китайско волво може да се сравнява, но не и с истинските премиуми!
  • #24
    До 17 ( преди 4 години )
    Карал съм коли и със задно предаване и с предно. Освен занасянето и неустоичивостта на задното предаване, друго предимство не виждам. А и да ти занася колата не ми изглежда много като предимство...
  • #23
    Цена ( преди 4 години )
    Дано да си прав за цената на старо.
  • #22
    анонимен ( преди 4 години )
    Ситроен непрекъснато опитва да влезе в този сегмент, но винаги твърде скоро моделът се спира от производство. Не вярвам да пробие и този път с близнак на 508, на който цената е увеличена значително.Но пък е добре за ценителите на марката. Като употребяван този модел ще струва не повече от Опел Астра!
  • #21
    Пламен ( преди 4 години )
    Харесва ми, ако нямаше "електрификация" а РЕДОВИ двигател около 170-190кс, можеше да и дам "+". За случая обаче, съм твърдо зад старият С6.
  • #20
    Браво на Пежо ( преди 4 години )
    Нагласили са го ,браво! Даже прилича малко на Lexus ES. Колата седи баровски и отвън и отвътре.
  • #19
    анонимен ( преди 4 години )
    вече размера не е важенкакто се казва не е важно да ти стига до коленете важното е да ти стърчи до пъпа
fallback
Последни