fallback

Премиум-брандът на Citroen представи нов луксозен седан

Моделът DS 9 ще трябвада се конкурира с Lexus ES и Volvo S90

Френската премиум-марка DS, която е част от алианса PSA, представи европейската версия на бизнес-седана DS 9. Той е изграден на базата на удължения вариант на лифтбека Peugeot 508 (L), но се отличава по външния вид, интериора, луксозния салон и наличието на модерни електронни асистенти. 

Външно европейският DS 9 повтаря едноименния бизнес-седан за Китай, показан преди 5 месеца. Запазено са "реброто" на капака, както и хромираните кантове по броните и оптиката, а също така и скритите дръжки на вратите. Разликите са в разположението на фаровете и емблемите.

Като габарити новият седан е сравним с BMW 5-Series. Дължината му е 4933 мм, широчината - 1855 мм, височината - 1468 мм, а разстоянието между двете оси достига 2895 мм. Така DS 9 е с 83 мм по-дълъг от Renault Talisman, което всъщност означава, че това е най-големият френски седан на пазара.

Салонът на DS 9 е почти пълно копие на този на кросоувъра DS 7 Crossback. Двата модела имат еднакви волан, архитектура на предния панел и на централния тунел, идентичечен виртуален приборен панел и 12-инчов екран на мултимедийната система. Седанът дори е "наследил" часовника Breguet, разположен между централните вентилационни отвори и зъбатата форма на бутоните около скоростния лост.

Като опции за модела се предлагат адаптивни завиващи светлини, специално окачване с камера, отчитаща неравностите по пътя и настройваща от по-рано амортисьорите на всяко колело по отделно. Има още кожени седаалки с вентилация, подгряване и масаж, автопилот от второ ниво, комплекс DS Safety, включващ система за нощно виждане на 100 метра, система за следене на състоянието на водача, система за следене на слепите зони и асистент за разпознаване на пътните знаци.

На старта на продажбите DS 9 ще се предлага само с предно предаване и "зареждаща се" хибридна трансмисия E-Tense, позната от Peugeot 508. Силовият агрегат се състои от 1,6-литров бензинов турбомотор PureTech, 8-степенна автоматична скоростна кутия, електрически двигател със 109 к.с. и акумулаторен блок с 11,9 кВт/ч. Сумарната мощност е 225 к.с., а реалният пробег само на ток е до 50 км.

Още снимки - вижте в галерията:

По-късно в гамата на модела ще бъде включен хибридният агрегат с 306 к.с. и задвижване на четирите колела. В Китай DS 9 се предлага единствено с хибрид с 250 к.с.

Снимки: PSA

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 4 години )
    Префасонирано Пежо 508.
  • #17
    четеш, четеш ... ( преди 4 години )
    и стигаш до предното предаване и 1.6 литровото моторче, които "страшно" се вързват с определението "премиум-бранд"!
  • #16
    GSXR ( преди 4 години )
    Не забравяйте, че базовата версия на S-класата е с 2,1 мотор, а е по-горния сегмет от тоя Ситроен.
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Интересна ми е цената. Там ми се струва, че отново ще са се олели, както последно време правят. Оня *** вагенския да вземе най-после да спре да оспамва всички статии различни от тези за немските талиги. А колкото за C-HR с разход 9/100 е най-голямата лъжа, която съм чувал. Както и да го караш такъв разход няма тази кола. При 140 км/ч харчи под 6/100. Ако някой не вярва да нагласи 1000 лв и да тръгваме. Ако разхода е 9 аз давам 5000 лв ако е 6 вземам 1000. Желаещи?
  • #14
    niko ( преди 4 години )
    Баси, има ли някой който да ги копува тия измислици....?
  • #13
    анонимен ( преди 4 години )
    #12 - че тя бизнес класата отдавна слезе и на 2.0 мотори. Конкретно 5 БМВ и МБ Е клас, че дори и Ауди А6. Факт е, че имат и модели с големи мотори, но това не ги прави по бизнес, а по скоро по спортни. И конкретно бизнеса не се изхвърля с мега скъпи коли. Е на изотк, манталитета е малко по различен.... Колкото до "премиум" - все повече се търси "премиум", на достъпна цена, та има хляб в тази ниша и както се казва за всеки влак си има пътници.
  • #12
    RD ( преди 4 години )
    Това е малко като диня с вкус на пъпеш! Може и да е вкусно, ама не е по правилата. Ако ще конглокираш бизнесклас трябва да си на задно и с голям двигател. Колата сигурно е добра, ама не попада в класа.
  • #11
    Kricheto ( преди 4 години )
    Premium s motor 1.6 xaxaxaxa
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Че това си е Пежо отвсякъде!
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Вижте съседната статия за Даймлер и глобите. Та предвид новите граници за емисии, по скоро ФИАТ ще ползват 1.6.. Колкото до задвижването на ДС9,8 е прав - 1.6 180кс + 109 ел, мотор, обща мошност 225 (същатата като на 508), а авора е можело да си провери написаното.
fallback
Последни