Популярният YouTube-канал Carwow сравни четири германски модела в няколко различни дисциплини на писта. В състезанието новото Audi RS6 Avant (серия C8) премери сили с Mercedes-AMG E 63 S Estate S213 и Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. А тъй като BMW M5 (серия F90) не се предлага като комби, в надпреварата участва седанът M5 Competition.
Новото Audi RS6 Avant се задвижва от "умерен" хибрид с 4,0-литров битурбо V8 двигател и 48-волтов стартер-генератор. Мощността на агрегата е 600 к.с. и 800 Нм. Задвижването е 4х4, трансмисията - 8-степепен автомат, а теглото - 2075 кг.
Зареждащият се хибрид Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid е най-мощният автомобил от групата, като той се задвижва от V8 с 550 к.с. и 770 Нм плюс електромотор със 136 к.с. и 400 Нм. Съвкупната мощност е 680 к.с. и 1000 Нм, трансмисията - 8-степенна роботизирана, а задвижването - 4х4. Теглото е 2325 кг.
На свой ред BMW M5 Competition разчита на 4,4-литров V8 с 625 к.с. и 750 Нм, който работи с 8-степенна автоматична скоростна кутия и система за задвижване на четирите колела. Теглото е 1940 кг.
Последният участник - Mercedes-AMG E 63 S Estate, скоро ще бъде обновен, но и така изглежда напълно конкурентноспособен. Под капака му е поставен V8 BiTurbo с обем 4,0 литра и мощност 612 к.с. Трансмисията е 9-степенен автомат, а задвижването също е към четирите колела. Теглото на това комби е 1995 кг.
На финала на дистанцията 402 метра съперниците са разделени от 0,2-0,3 секунди, като всичко се решава от реакцията на шофьора на старта. Неочаквани резултати показа сравнителния тест за ефективност на спирачките, където въглеродно-керамичните механизми отстъпиха на стандартните дискове.
Снимка и видео: Carwow