fallback

Audi добави трети мотор на кросоувърите си e-tron

S-версиите на електромобилите ускоряват с 1,2 секунди по-бързо

През лятото на 2018 г. Audi разкри характеристиките на серийния кросоувър e-tron, като разочарова феновете на марката, тъй като топ-модификацията 55 quattro получи два електомотора, докато концептуалният e-tron quattro от 2015 г. имаше три. Съответно, мощността и динамиката на електромобила не бяха толкова впечатляващи, колкото им се искаше на някои.

Година и половина по-късно версията с три електромотора все пак се появи на бял свят, като тя ще се предлага както за стандартния e-tron, така и за купеобразния e-tron Sportback. Вместо с нов цифров индекс, тези кросоувъри получават традиционната за Audi Sport добавка S към името.

По-големият асинхронен електромотор, който при моделите "55" задвижва задните колела, в случая е преместен на предната ос. По желание на клиента, той може да развива 124 киловата (169 к.с.) или 150 киловата (204 к.с.). И обратното - малкият агрегат е преместен отзад, като към него е добавен още един. Двата заедно развиват 196 киловата (267 к.с.) в по-слабия вариант или 264 киловата (359 к.с.) в по-мощния. Тягата може да се разпределя между задните колела във всякакво съотношение.

Съвкупната мощност на системата с трите електромотора е 320 киловата (435 к.с.) и 808 Нм въртящ момент. В режим boost за 8 секунди мощността скача до 370 киловата (503 к.с.) и 973 Нм. Тези показатели бяха съобщени при премиерата на модела от 2015 г. За сравнение серийните e-tron и e-tron Sportback 55 quattro развиват между 360 и 408 к.с., като ускоряват от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди. Версията S ще прави същото за 4,7 секунди, а максималната скорост е увеличена от 200 на 210 км/ч.

Батерията си остава същата - 95 кВт/ч, от които реално се използват 86,5 кВт/ч. Новите S-версии са на задно предаване, като предният електромотор се включва само, когато има нужда от допълнителна мощност. Разликите в дизайн включват нови предна броня и заден дифузьор, разширени калници за 20-цолови джанти, които при доплащане може да бъдат заменени 22-цолови.

Засега не е ясно как ще се отрази този ъпгрейд на пробега на електромобилите, не се знаят също и цените, както и кога ще стартират продажбите.

Още снимки - вижте в галерията:

Снимки: Audi

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    #4 5 години да го стигнат, обаче, ако Тесла спре да се развива. Ако се развива, особено с тези темпове, както до сега не само, че няма да могат да я стигнат, ами и ще се увеличава разликата. Немците отдавна изпуснаха влака с техните дизели.
  • #4
    Бат Калчо ( преди 4 години )
    Баковци, кво говорите за швабите, Мъската ги отнесе всички, имат още 5г развойна дейност докато го стигнат.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Аъди се движи с тоя етрон и 100-те му километра преход...
  • #2
    Магарцедеса ( преди 4 години )
    Магарцедеса имат един кютук и той се оказа за връщане по сервизите.БМВЪ тук пък тях в тая посока въобще ама въобще ги няма така ,че реално само ВАГ се движи в посоко реална електрификация..Със торк векторинг на задната ос това Е Трон С със своите 973нм става дооста яка играчка по завоите..
  • #1
    Вариатор ( преди 4 години )
    4.5с пишат немците ..Все пак 973 нм и 500+ коня са си сила...Да все още не е Тесла Х 100д НО чакаме версия РС!!!!!А и да Ауди се движи а къде са тук Бърка МаслоВода и Магарцедес ?!?!?!?!? А ????
fallback
Последни