fallback

Hyundai и KIA разработиха "умна" система за смяна на предавките

Тя използва данните от навигацията, камерите и радара на адаптивния круиз контрол

Южнокорейските автомобилни компании Hyundai Motor Company и KIA Motors (първата притежава  32.8% от втората) обявиха създаването на първата в света система за предсказуемо превключване на предавките. Тя избира оптималната последователност въз основа на данни, получени от навигационната система, камерите и радара на адаптивния круиз контрол.

Системата със сложното наименование Information and Communication Technology (ICT) Connected Shift System се състои от блок за управление на трансмисията (TCU) и специален софтуер, базиран на изкуствен интелект. Задачата на TCU е да обработва данни, получени от 3D навигацията в реално време - височината, наклона и кривината на пътя, от камерите и от радарите на круиз контрол.

Въз основа на получената информация, софтуерният алгоритъм избира оптималния сценарий за смяна на предавките. Например, той ще превключи на неутрална скорост, ако е необходимо колата да забави плавно и автомобилът отпред се движи с еднаква скорост, или ще включи спортен режим, когато напуска магистралата, така че на водача да е по-лесно да се влее към потока. В завоите ICT позволява броят на смените на предавките да се намали с 43%, а спирането - с 11%.

В допълнение, ICT може да спре двигателя. Режимът се активира, когато системата открие неравности като легнали полицаи, при наклони или когато на участък от пътя се променя максималната скорост със съответните знаци. В бъдеще функционалността на системата ще се разшири: тя ще се научи да "общува" със светофарите и да се адаптира към движението в "зелена вълна".

fallback
  • #11
    Профи ( преди 4 години )
    Почти всички камиони с автоматични кутии имат отдавна възможност за избор на такава система като го поръчваш......
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    #8 Аз ти пиша за автомат с двоен съединител ти за някакви вариатори бълнуваш. Иначе модела го позна 2019 г.
  • #9
    пропов ( преди 4 години )
    Това Ролс Ройс (разбирай БМВ) го имат от няколко години. Ама при тях е включено и адаптивното окачване, което вече става Предиктивно. Ама няма лошо, корейците ще го вкарат това на по достъпно ниво, предполагам. Със сигурност такива оптимизации са добре дошли за калпавите шофери, който са си един сериозен процент от всички на пътя.
  • #8
    До 6 ( преди 4 години )
    Suzuki SX4 вариатор?
  • #7
    Обикновен ( преди 4 години )
    Разбирачи вашите познания са от интернет а производителите създават продукт стига сте се упражнявали по многозначните.
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Не ти знам дизела, аз съм с бензин 1,4 140 к.с. СУВ турбо и директно впръскване и при 40км/ч съм на 1250 об/мин на 4-та предавка на автоматика с двоена съединител. Разхода на гориво е под 5/100 при тази скорост и обороти. Това е при натиснат нормален режим на колата. При спорт, сняг, офроуд и заключване на дефиринциалите нещата са други, но при нормал е толкова.
  • #5
    м550д ( преди 4 години )
    BMW го имат това отдавна казва се predictive gear shift. Сигурно го има и в мерцедес и ауди просто не му знам името. Аз карам кола с такова нещо но не мога да кажа че го забелязвам, предполагам в по-малките двигатели ще се усеща защото свалянето на предавката ще е доста по-важно за динамиката отколкото на големите дизели.
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Първо да си оправят не-умния контрол, карам дизели с 40км в час при под 1500об/мин , помощника за смяна на предавка ми напомня да прехвърля на 4-та!? 100км и вече ме има за новобранец и ми мига "превключи на 6-та" !? , после хората се чудят защо колите им влизат в режим самопочистване на филтъра за твърди частици, на всеки 200 км и защо новите дизели им излизат "хиляди" проблеми.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Не знам що ми се струва че "Бугати" или "Ролс ройс" имат някаква подобна идея в моделите си от преди 30 години. Имам някакъв бегъл спомен преди години да съм го гледал в един репортаж
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    Хората са измислили безстепенни трансмисии и няма нужда да се превключва каквото и да е! да ама трябва парички да се папкат и измислят какви ли не щуротии, усложняват системите и добавят все нови и нови, а нещата са толкова елементарни. !*** от елементарните и прости неща не може да се папка. Трябва да е нещо в което да се наливат пари и да се оскъпява, а и от време на време да се разваля, че то само от продажба на коли не се печели. Сервизите носят по-големи печалби...
fallback
Последни