fallback

Moody's оцени акциите на Renault като "боклук"

Кредитният рейтинг на французите падна най-вече заради проблемите на Nissan

Агенция Moody's понижи кредитния рейтинг на Renault до степен Ba1, тласкайки акциите на френския автомобилен производител в т. нар. категория junk (боклук). Другата уважавана рейтингова агенция, Standard & Poor's, все още оценява Renault една степен над junk.

Клотилд Делбос, временният изпълнителен директор на Renault, обяви, че компанията ще преразгледа бизнеса си в Китай и може да помисли за затваряне на някои от заводите си

Moody's понижи оценката си за Renault, след като компанията за пръв път от години отчете загуба за 2019 - до голяма степен заради драстично намалелия принос на Nissan, в който французите са главен акционер. "На база на прогнозите на компанията за 2020, които предвиждат продължаващ спад в маржа на оперативната печалба, и при продължаващите слабости на глобалния пазар, не очакваме Renault да е в състояние да стигне отново до здравословни маржове в средносрочен план", се казва в изявлението на Moody's.

Временният главен изпълнителен директор на Renault Клотилд Делбос обяви, че компанията ще направи преоценка на бизнеса си в Китай и ще проучи възможностите за закриване на производствени мощности, за да намали разходите.

Акциите на Nissan се сринаха в последните седмици и сега компанията е оценявана по-ниско от над пет пъти по-малката Subaru

Renault и Nissan процъфтяваха под ръководството на Карлос Гон и дори бяха на път да се утвърдят като най-големия световен производител на автомобили, изпреварвайки Volkswagen и Toyota. След ареста на Гон по-миналата есен обаче двете компании влошиха сериозно отношенията си, а след това драстично намаляха и продажбите им, особено в Nissan. Заради това японците решиха да не разпределят дивиденти за 2019, а това бе сериозен удар за Renault, която държи 43% от капитала им. Любопитното е, че акциите на Nissan все още се оценяват от Moody's като А3, цели четири стъпки над "junk".

Клотилд Делбос подчерта, че Renault разполага с 16 милиарда евро резерви кеш, което е предостатъчно да посрещне цената на едно преструктуриране и оптимизация на процесите. Компанията очаква оборотът й през 2020 да е близък до този през 2019, с оперативен марж между 3 и 4%. През 2018 той бе 6.3%.

fallback
  • #5
    Факт!-тически ... ( преди 4 години )
    самата фирма рено е junk и произвежда бандустантски junk, който пробутва на шараните като "коли"!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Просто Рено е предприятие, което близо 20 години живее изцяло от дивидентите, които получава от Нисан. И сега като нема дивиденти, мъка
  • #3
    Phantom ( преди 4 години )
    До #1Теб пък кой те пита ....Жена ти ми каза че е доволна ....
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    стига бе, толкова ли да зле? Зоуи е единствената кола на пазара с мощно 22kW бордово AC зарядно. Т.е. може да пълни по-бързо от всяка друга на масовите станции. На служебното капацитетът на батерията пада само с 2% годишно като го закачаме на диагностика. А за Рено, дори само франсетата да ги купуват, а те са шовинисти, пак ще са ок.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Какво да кажа, жена ми и тя има рено и аз го оценявам като ..***.
fallback
Последни