fallback

Японски експерти: Tesla е 6 години пред конкурентите

Засега никой не може да направи нещо подобно на компютърната платформа Full Self Driving

Японското издателство Nikkei Business Publications помоли местни автомобилни експерти да разглобят до основи Tesla Model 3 и публикува интересни резултати. Най-важният от тях е, че електрониката, инсталирана в електрическия седан, изпреварва с 6 години големите автомобилни производители като Volkswagen и Toyota, например.

Главната особеност на Tesla, способна да направи революция в бранша, е компютърната платформа Full Self Driving (FSD), която отговаря за обработката на данни, постъпващи от датчиците на системата Autopilot.

Компютърът FSD, представен миналата пролет, има 2 платки: едната, с два AI чипа, отговаря за работата на усъвършенствания круиз контрол, а другата управлява информационно-развлекателната система. Между тях е инсталиран течен охладител. Всяка AI микросхема включва 6 млрд. транзистора, двупоточен ускорител на невронна мрежа, графичен чип с капацитет 600 гигафлопа и 12-ядрен процесор ARM Cortex-A72 с работна честота 2,2 гигагерца.

В края на 2019 г. независимият германски Center of Automotive Management (CAM) направи класация на най-иновативните автомобилни производители. Първото място беше присъдено на групата Volkswagen, а последното - на китайския BAIC. Американската Tesla зае четвъртото място.

В създаването на новия чип на Tesla помогна разработчикът на микропроцесорни архитектури Джим Келър, който през 2016 г. зае поста вицепрезидент в компанията, отговарящ за автопилота. Преди това Келер е работил в AMD и участвал в разработването на високопроизводителни процесори от серията Ryzen. През 2018 г. той напусна Tesla и започна работа в Intel.

Експертите посочват пред Nikkei BP, че подобни технологии ще се появят най-рано през 2025 г. , следователно Tesla изпреварва индустрията с около шест години. В допълнение, разработки като FSD унищожават традиционните вериги за доставки на компоненти, тъй като автомобилите вече не се нуждаят от десетки отделни електронни блокове за управление (ECU). Издателството дори цитира инженер от голям японски автомобилен производител, който след като видял чипа заявил, че компанията му "не е в състояние да направи такова нещо".

Tesla обаче има сериозен конкурент в лицето на NVIDIA. Нейната AI платформа Drive AGX Pegasus с два Xavier процесора и два графични ускорителя с тензорни ядра може да извършва 320 трилиона операции в секунда (TOPS), докато FSD - само 144 трилиона. Платформата на NVIDIA обаче все още се разработва.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Тинтирито/ВAГи-нaлa е тук и цъка минусчета! Спотаил се е, като мишка в дупката си и цъка ли цъка. Не смее да си покаже ocpaната муцуна, защото ще се размирише...
  • #6
    1234 ( преди 4 години )
    тесла наблягат на изкуствения интелект, който за коли е безмислен. когато японските и корейските техногиганти влязат в играта с колите, което ще стане, тесла са аут
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Тинтири, къде си? Припомни ни моля те кога Тесла щяха да фалират, че забравих! Припомни също, как няколко пъти до сега били фалирали! Напиши нещо да ни оправиш вечерта!
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Volkswagen пък са не 6, а 16 години пред другите. 1 са в света по измамен софтуер. Никой не може да ги стигне там. Даже и награди им дават за най-иновативен автомобилен производител. Такива иновации само те могат да измислят.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Прочетохте ли го: В края на 2019 г. независимият германски Center of Automotive Management (CAM) направи класация на най-иновативните автомобилни производители. Първото място беше присъдено на групата Volkswagen Е как да им вярваш на лоените немски мозъци? Тези 2 думи независимият германски са оксиморон и никога не бива да се ползват в едно изречение! Статията го доказва. Браво на японците, че не са мошеници, като немците и си казват истината такава, каквато е. Немците лъжат ли лъжат отново.
  • #2
    бррр ( преди 4 години )
    не са толкоз бавни другите. просто бизнеса им е да блъскат глупави модули за всевъзможни глупави неща и после да печелят яко от афтър сейлс. Дори и дизайна им е такъв че след като им мине гаранцията или ще се наводнят или просто ще се прецакат. И клетия собственик ще трябева да изкара 2-3 хилки за китайско модулче дето струва около 25 стотинки за да чуе пак клетия тракащ звук на нафтовата си печка. тесла не са просто 6 години напред, те са друг продукт просто.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Да не забравяме, че останалите авто-производители са леко бавнички с мисленето и развитието, все още не са разбрали, че Тесла не е само електромобил и ако тръгнат да наваксват ще им се наложи да повторят няколко от тези 6.
fallback
Последни