fallback

Защо понякога скоростомерите не показват вярно?

Често шофьорът разбира за проблема, едва когато го снима камерата за превишена скорост

Отклоненията при скоростомерите могат да имат различни причини. Ако монтирате по-малки гуми на автомобила си, скоростомерът ще показва различна стойност. Това се случва най-вече тогава, когато скоростомерът е свързан главината посредством вал.

При модерните автомобили скоростта се отчита електронно и скоростомерът е свързан с предавателната кутия. Така се постигат по-точни показания. Въпреки това отклоненията в скоростта не са напълно изключени. При регистрираните в Германия автомобили например правилото е скоростомерът да не показва повече от 5 % от реалната скорост.

Шофьорите обикновено изобщо не забелязват отклонението. Когато седите зад волана, не можете да прецените дали се движите с 10 км/ч по-бързо или по-бавно. Ако ви снима камера за превишена скорост, може да се окаже че причината е в промяната на гумите например.

В тези случаи скоростомерът в автомобила показва умерена скорост, но в действителност тя е прекалено висока. Толерансът, който се вади при измерването на скоростта, не е достатъчен. Шофирали сте по-бързо от разрешеното, без дори да забележите и глобата ви е в кърпа вързана.

За да предотвратите отклоненията в показанията на скоростомера, винаги използвайте правилния размер гуми. Проверете в документацията на колата какъв е той и какви са позволените заместители.

Отклонението на скоростомера се среща най-вече при по-стари автомобили. Една от причината е, че отклоненията в съответен процент, са били различни. Това касае най-вече леките автомобили, произведени преди 1991 г. Там допустими са били отклонения до 10 процента.

До скорост от 50 км/ч скоростомерът не би трябвало да има отклонения. При скорост над 50 км/ч е допустимо отклонение от 4 км/ч. Така при скорост от 130 км/ч отклонението може да достигне 17 км/ч. Ако обаче на магистралата бъдете заснети с превишена скорост, толерансът може да се окаже недостатъчен.

Снимки: Ratgeber, Autowoche

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    При моделите без GPS от където и да взима данни скоростомера , в крайна сметка опира до превръщане на ъглова в линейна скорост , като в уравнението играе роля външния диаметър на гумите. При 16/17" разликата е 5% .
  • #15
    Бай Крисо ( преди 4 години )
    В продължение от предния ми коментар:Всеки оборот на жилото поражда ел. напрежение в системата за отклонение на стрелката на километража, оттам стрелката се отмества до правилното положение. Там умишлено е вкарано нелинейно отклонение отново с цел да показва повече. С годините, стареенето и умората на материала водят до допълнителни отклонения в показанието при механичните километражи.
  • #14
    Бай Крисо ( преди 4 години )
    Написаното в статията е не напълно технически издържано. В съвременните автомобили се взема скоростта от скоростната кутия и ABS модула и постъпват в CAN шината на автомобила. Таблото на автомобила прочита тази информация и чрез формула заложена в софтуера се изчислява скоростта която да бъде показана със съответното отклонение по закон.В автомобилите, които са с механичен километраж (срещано дори след 1995),получават информация механично чрез жило свързано чрез редуктор в скоростната кутия.
  • #13
    Бероец ( преди 4 години )
    Разликата в повечето автомобили е точно 7км/ч. Може да се сравни GPS. Скоростомери зависещи от гумите вече почти няма. Толерансът е по закон точно 3км/ч.
  • #12
    GPS ( преди 4 години )
    Отклонението на скоростомера е около 5-6 км/ч,обикновено повече от реалната скорост,проверено многократно с джипиес !Затова ако караш с 10 км/ч отгоре,както е писал колегата по-долу,реално си надвишил с 5 км/ч ,за това никой няма да те глоби,това е почти колкото грешката на камерата/радара по документи, 5/150 км/ч = 3% ,а и да те глобят ще е за 7-8 км/ч над допустимото,което не боли чак толкова!
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    #11 - можеш спокойно да минеш +10 на скоростомера ;). Няма да получиш глоба. Реално до +10 никой не те закача.
  • #10
    Мишо ( преди 4 години )
    Съгласен със горе написалите, че статията е ***. Скоростомерите са проектирани от производителя така, че показват завишена скорост. Обикновено от 3 до 5 км/час. Сравнявайки показанията на навигацията и скоростомера и отчитайки 3% толеранс на камерите в Германия си карам спокойно със 103 при ограничение от 100. Или със 106 по скоростомер.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    9 - Всеки модел може да се движи с гуми, които са записани в малкия (големия) талон. Може да сложи други (тук вече има таблица, какви може) но тогава трябва да мине ТЮФ, издават ти документ и си готов. Ще те върнат само ако нямаш документ. Съвсем отделно е, че при смяната диаметъра трябва да се запази (+/- 1см), за да няма отклонения на скорстомера. 7 - прав си, за 5% но до към 130. 140 и нагоре дават около 7% отклонение, а над 200 отива на 10 дори.
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Влизам от време на време в комедията, за да се посмея. Сайта се пише и поддържа от пълни идиoTи! понякога обаче не е смешно, а направо тъжно... #6 Всеки модел има поне 2-3 размера гуми с които може да се движи и са по спецификации от производителя. Тези данни в ТЮФ ги имат и излизат, като минаваш. Само, ако си се отклонил с някакъв друг размер, тогава те връщат да ги смениш. #7 Това не е вярно (за първото изречение). До 10% е! При повечето марки е 7-8% завишение на скоростта.
  • #7
    Дедо ( преди 4 години )
    Ааааахахахахаха! "скоростомерът е свързан главината посредством вал" - или валът е мек и се нарича жило...
fallback
Последни