fallback

Европа ще прави Гигазавод за батерии

Германия и Франция обединиха сили срещу Tesla и Китай

Германия и Франция дадоха старт на общия си проект за изграждане на огромен завод за производство на батерии. Двете членки на ЕС анонсираха плана на Европа на стойност 5 млрд. евро, като целта е да се конкурира капацитета на Tesla, съобщи Bloomberg TV Bulgaria. Ключовите части за електрическите превозни средства в момента се доставят от Китай. 

Министерството на икономиката и енергетиката на Германия съобщи, че европейските държави имат за цел да достигнат азиатските си конкуренти, които доминират в производството на батерии. Половината от стойността на електрическите превозни средства се съставя от клетките на батерията и допълнителните електронни устройства. 

Заводът в базата на Groupe PSA-Opel в Кайзерслаутерн, Германия, ще носи името Automotive Cell. Цената му е близо 2 млрд. евро и ще работи съвместно с фабрика, която се намира в Северна Франиция. 

"Германия и Франция искат да създадат най-добрите и устойчиви батерии в Европа", коментира министърът на икономиката и енергетиката Петер Алтмайер в изявление от Берлин в петък.

Двете фабрики заедно ще струват около 5 млрд. евро, добавяйки производствен капацитет от 48 гигаватчаса на батериите.

Цялата статия можете да прочетете ТУК

fallback
  • #8
    КРЕТЕНА ( преди 3 години )
    И да, този свят е на поклонниците на "Златният телец".За Тесла и другите, като него няма място в тази клоака на "правителствени милиардери"P.S. А да, и соца бе сътворен от същите.
  • #7
    КРЕТЕНА ( преди 3 години )
    но ефективността на графена се оказа по-голяма от 1000%, а това е в състояние да стресира дори производителите на четки за зъби. Да не говоря за другите индустрии, като автомобилна, петролна, енергийна и прочее дето ни смучат кръвчицата. Тоест, това не е нещо супер технологично, просто е супер-ефективно. Е никой няма нужда от мравки и пчелички на свобода...А вие се джафкайте колкото ви е кеф!
  • #6
    КРЕТЕНА ( преди 3 години )
    Искам да попитам всички дърдорковци, помнят ли клипа в тубето" от преди няколко години? Мисля че бе някъде през 2012г.Там, където същите тези скъпо платени инженери сътвориха първата графенова батерия и я тестваха. Имам предвид "чиста" графенова, а не мърльотиите дето пуснаха после. Че графена подобрявал работата на литий-полимерните батерии и прочее простотии. Очакванията бяха, че графена ще е около 1,5 пъти по-ефективни от литий-полимера. Това не плашеше никой,
  • #5
    1984 ( преди 4 години )
    А кога ще направят гигазавод за рециклиране на батериите? Или пак ще ги копат в *** или Нубия!!!???
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    #3 Дрънкаш пълни простотии. Тези неща не се правят с пари, а най-вече с акъл. Мъск ги направи с акъл и е 1. До скоро беше дори на загуба. Сега цели 2 държави се обединяват и то най-силните икономики в ЕС, за да му се противопоставят. Ама, човека действа с акъл, а не на държавно ниво и някой да налива едни грешни пари за завод за батерии при условие, че още коли не си направил, които да са продаваеми. Това е все едно да сложиш тигана на огъня, а рибата да е още в морето.
  • #3
    Ели пък ( преди 4 години )
    Едно време Форд е напълнил пазара с Модел Т и е бил най големия производител, сега Тойота продава повече даже на Американския пазар
  • #2
    TSLA ( преди 4 години )
    Кой пръв ще пусне автономия четвърто и пето ниво на пазара? Този който в момента събира данни от 1 млн. коли или тоя дето стои и му се въртят някви идеи в главата? Тя работата отдавна е ясна от самолет... пардон - от ракета Falcon
  • #1
    TSLA ( преди 4 години )
    Тоя завод е на ниво идея, докато в момента Giga Nevada произвежда повече гигаватчаса батерии от целия останал свят, взети заедно...Начи да си представим как искаш да се класираш в състезание и то е започнало и тече вече пета обиколка, обаче ти още нямаш кола, но за сметка на тва имаш сериозна идея да участваш.. Е хайде някой светнат да обясни как точно ще стане
fallback
Последни