IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai затвори заради коронавируса

Най-големият автомобилен завод на планетата замря заради прекъснатата верига от доставки

Hyundai затвори заради коронавируса

Корейският гигант Hyundai затвори и трите си завода на родна земя заради смъртоносния коронавирус в съседен Китай. Много китайски производители на автомобилни компоненти не работят заради епидемията и санитарните мерки, поради което все повече автомобилни компании изпитват недостиг на части.

Hyundai например прекрати работа в корейските си заводи поради недостиг на окабеляване, което се предлага от китайски доставчик. Според Financial Times, дъщерната компания Kia все още не е засегната. Заводът на Hyundai в Улсан е най-големият в света в автомобилния сектор, с годишен капацитет до 1.6 милиона автомобила. Спиранията на производството вече са повлияли върху производството на новия Palisade поради липса на части, съобщи Automotive News Europe.

BMW, Daimler, Ford, Honda, Nissan, Renault, Tesla, Toyota и Volkswagen Group също спряха производството в Китай през изминалата седмица. Доставчиците, включително Bosch, правят същото.
 

Hyndai plant


Спирането не е точно доброволно. За да прави бизнес в Китай, всеки чуждестранен производител на автомобили и части трябва да създаде съвместно предприятие 50/50 с китайска компания – зад по-голямата част от които стои държавата или поне силно свързани с правителството на Китай дружества. В същото време повечето провинции, застрашени от епидемията, решиха да удължат празненствата около китайската Нова година до 9 февруари, вместо до 29 януари. Заводите на някои компании, сред които и Honda, бездействат от по-дълго.

Агенция Bloomberg отбеляза, че спирането на мощностите всъщност може да бъде необходима корекция на пазара срещу свръхпредлагане на произведени в Китай автомобили. Но крайният резултат може да е двояк: ако спирането продължава още няколко седмици, производителите на автомобили може да заплатят скъпо тези производствени загуби. Това ще се случи, ако спадът в складовите наличности започне да се отразява на продажбите на нови автомобили.

Производители като Volvo разчитат и все повече на китайски части, които могат да доведат до проблеми с производството в други фабрики извън Китай.

Снимки: Hyundai

0 от 500