IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Subaru Forester e-Boxer: тестваме най-новия японски хибрид

Тази кола може да върви само на ток до 40 км/ч, но не е загубила и офроуд способностите си

Електрификацията, както би казал другарят Ленин, не прощава на никого. Дори и последните мохикани на вътрешното горене вече й се поддават. Ето ви и поредното доказателство: новото Subaru Forester е-Boxer.


Subaru Forester e-Boxer, test drive

Буквичката "e-" ясно ви подсказва за какво става дума - японската машина е получила електромотор и батерия, които работят заедно с добрия стар двигател тип "Боксер". Тествахме го в Италия и бързаме да успокоим феновете, че Forester запазва характера си на корава машина.

Двулитровият атмосферен двигател все така развива 150 конски сили, но е сериозно доработен. Японците твърдят, че над 80 процента от компонентите му са подменени. Електромоторът е вграден в трансмисията, а 0.6-киловатчасовата батерия осигурява пробег само на ток до 40 километра в час. Общата мощност е 167 коня, а въртящият момент - 261 нютонметра.


Subaru Forester e-Boxer, test drive


На теория е привлекателно, но как е на практика? Имате избор от три режима на движение - само на бензин, смесен и само на ток. При само електрическо задвижване скоростта е ограничена до 30 километра в час, но това не е чак такъв проблем в градския трафик. Сложната система за рекуперация зарежда батерията по време на движение.


Subaru Forester e-Boxer, test drive


Този Forester е третият модел, изграден върху новата глобална платформа на Subaru. Благодарение на нея колата е с 40 процента по-устойчива на усукване, но същевременно е и по-лека отпреди (ако не броите батерията, естествено). Допълнителните електрически компоненти са с допълнителна защита, за да не страдат при сблъсъци на пътя.


Subaru Forester e-Boxer, test drive
 

Не бива да очаквате кой знае каква динамика от този автомобил. Неговата сила не е в изпреварванията или пък на магистралите, въпреки че лесно поддържа необходимата скорост. От Subaru уверяват, че хибридната система понижава разхода средно с 11%. Но ползите са по-видими в града, отколкото на дълъг път. Да не говорим, че японците упорито настояват да използват безстепенна CVT трансмисия, която е приятна и отпускаща горе-долу като визита при зъболекаря.

Извън пътя обаче Forester все така е в стихията си. Имате на разположение емблематичната система на Subaru за задвижване на четирите колела с векторно разпределение на въртящия момент. Имате и две ръчни настройки - за киша и за дълбок сняг или кал. Просветът е минимум 22 сантиметра, така че смело можете да нагазите в калта.


Subaru Forester e-Boxer, test drive


В Subaru са си поставили и друга доста амбициозна цел - през 2030 година техните модели да бъдат напълно безопасни и да няма смъртни случаи при инциденти с тях. Основната роля за това се пада на системата EyeSight - по същество две камери, които сканират пътя на 110 метра напред и подават сигнали до круиз контрола и, ако се наложи, до аварийната спирачка. Водачът може да разчита на асистент за поддържане на лентата на движение,
както и на предупреждение за наличие на автомобил в слепите зони.

Новост е и системата за наблюдение на шофьора, която дебне дали не сте уморени или сънливи.


Subaru Forester e-Boxer


В оборудването на кросоувъра влизат мултимедия с 8-инчов дисплей, съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto, система за стартиране на двигателя от разстояние, електрическа врата на багажника, система за автоматично спиране при движение на заден ход, автоматични и адаптивни светлини.

Единствената ни забележка е, че далеч не ги получавате безплатно. Базовата версия започва от 68 000 лева, а за най-високо оборудваната ще трябва да си приготвите цели 80 хилядарки. Доста солено за кросоувър с такива размери. Но в особения ценоразпис на хибридите е почти приемливо.

Още снимки на новия Forester вижте в галерията:

0 от 500
  • #4
    20 rate up comment 0 rate down comment
    до 1 ( преди 4 години )
    Големият плюс, даже бих казал огромният плюс градско е, че отпада работата на празен ход в задръстванията, както и тръгни-спри на първа. София, 7h сутринта - Цариградско, Искърско и Тангентата - 200 000 коли в 3 колони посока Летището буботят на място, а над тях се стеле синя мараня. Добре ли е?
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    до долния ( преди 4 години )
    Откога "километра в час" е мерна единица за дистанция?
  • #2
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Къде го намерихте, че изминавал 40 км на ток в официалните спецификации е - до 1.6 км на ток.
  • #1
    20 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Страхотна машина! Универсален от всякъде автомобил. кеф ти да го караш в града, извън него, магистрала или по пресечени местности. А офроуд възможностите на Субару са известни навсякъде и се знае, че това са едни от най-проходимите и здрави машини. Хибридната версия не съм я карал и ми е много интересно колко е реалният разход на гориво. Карал съм 4-та генерация 150 к.с. ръчка и има среден разход 8,5-9/100. Значи, ако е 11% по-икономичен излиза,че трябва да харчи под 8/100 което си е доста добре