IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Прогноза: Започва спад на производството на нови коли

Автомобилната индустрия достигна пика си и предстои движение надолу, твърдят от Bosch

Прогноза: Започва спад на производството на нови коли

Глобалната автомобилна индустрия може би вече е достигнала предела си по отношение на производството. Това твърди една от водещите световни инженерни и технологични компании Bosch в лицето на нейния изпълнителен директор Фолкмар Денер. Бегъл анализ на цифрите показва, че тази прогноза е точна.

Според аналитичните данни на LMC Automotive, през 2019 г. световните продажби на автомобили са намалели с над 4% в сравнение с 2018 г., до 90,3 милиона бройки. За сравнение, година по-рано глобалните доставки на нови възлизаха на 94,4 милиона, а през 2017 година - на 95,2 милиона. Според предварителните прогнози се очаква отрицателната динамика да продължи трета година поред, като през 2020 г. продажбите ще паднат с около 2,6% до 89 млн. бройки.

"Напълно е възможно да сме преминали пика на автомобилното производство", коментира изпълнителният директор на Bosch Фолкмар Денер. Той също така смята, че ситуацията едва ли ще се промени до 2025 г., когато предстои да се появи следващото поколение по-достъпни електрически превозни средства.

Като цяло, тази година пазарът ще се свие с около 7 млн. бройки в сравнение с 2017 година. Сегашният спад в автомобилната индустрия означава, че Bosch ще трябва да съкрати голям брой работни места поради 44-процентното намаляване на годишната оперативна печалба. Преминаването към електрически автомобили обаче може да създаде дългосрочни възможности, смята Денер.

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 3 месеца )
    Шестака, спирай с тая японска дрога
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не случайно на снимката е Фолк с Ваген, защото най-вече за тях се отнася този спад, нищо, че лъжат за големите си продажби и т.н. Къде е спадът в Китай и Европа. Къде тези мошеници продават? Именно на тези 2 пазара. Така, че ще правят както вятъра!
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    356 ( преди 3 месеца )
    Е не точно, ако една кола е прадварително съобразена по да кажем 20 показатела за технология, за качество на материалите, камфорт, безопасност и др. и предсатвя най-дборто от световнатаа технология, да тя ще се купуват и кара на по10-15 г., но сега повечето е шир потреба и е нужно на 2-5 години, да оставими настрана рекламния натиск от производителите, който също указва влияние, така че това е световна политика, интереси за милиярди, а екологията само страда от това, но това е неизбежен факт
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Естествено е да има спад и криза, да не би да си купуваме нови коли всяка година. Построиха заводи навсякъде, сега започват да затварят и да съкращават работници. По 10 млн автомобили продавали водещите компании, ама 2020 ще е голяма скръб.
  • #3
    3 rate up comment 1 rate down comment
    356 ( преди 3 месеца )
    Тия статии не знам кой ги взима на сериозно, те повечето са от раздел "пиши и запълни" т.е да има нещо с което да занълним броя/страницата/. И веднъж пише : пик, глабална автоекспанзия, фурор, а другия ден пише : спад, световна криза, идва краят на колите и т.н. и т.н. Жалко. И не само за тия дето ги пишат, но и за тия дето ги четат.
  • #2
    10 rate up comment 18 rate down comment
    Абе ( преди 3 месеца )
    Ти немците не ги мисли! Те всяка година са с ръст и не-случайно VW group вече са едноличен лидер по продажби!
  • #1
    15 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    За немците се отнася предимно защото продават в китай и европа а тези пазари се забавят и се предвижда спад.