Съществуват много предубеждения за марките автомобили и хората, които ги карат. Според финландско проучване, един от тези предразсъдъци може наистина да е вярно - мъжете с високо самочувствие предпочитат марките Audi, BMW и Mercedes.
Разбира се, всеки водач е различен, така че изборът на конкретна марка не казва нищо за собственика на автомобила. Независимо от това, в проучването, проведено от катедрата по социални науки към Университета в Хелзинки, показва, че определена група по-егоистични мъже, упорити и с по-непокорен характер, предпочита автомобили от въпросните три марки. Прави впечатление, че сред изследваните жени почти няма връзка между определен характер и избора на автомобил. Те не считат колата като символ на социалния статус.
От университета уточняват, че в проучването са участвали 1892-ма финландци, които били запитани относно избора си на автомобил, навиците и благосъстоянието. Направено било целенасочено търсене на връзката между избора на автомобил с "висок статус" и определени характери. По-специално били изследвани пет личностни черти: откритост, невротизъм, екстраверсия, атруизъм и добросъвестност.
"Усещах, че хората, които най-често карат червени коли, не дават път на пешеходците или просто карат безразсъдно, най-често в бързи немски модели. Характерите, които най-често се срещат при хора, притежаващи автомобил от една от трите германски премиум марки, са добро обяснение на желанието да се кара кола с висок статус. Те се смятат за по-добри от другите и обичат да го показват. Същите характери обясняват защо тези хора извършват нарушения на пътя по-често от други", обяснява изследователят Ян-Ерик Льонквист.