IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lincoln обeдини сили с конкурент на Tesla

Луксозната марка на Ford и компанията Rivian ще правят заедно електромобили

Lincoln обeдини сили с конкурент на Tesla

Потвърди се информацията, че автомобилната компания Lincoln и американският стартъп Rivian са обединили сили за разработването на съвместен модел. На автомобила бе посветен кратък видеоклип, който представя логото на компанията от Мичиган в синьо, което по традиция се използва за електрифицирани автомобили.

Слуховете за сътрудничеството между Lincoln и Rivian се появиха още миналата година. Тогава се твърдеше, че до средата на 2022 г. в електрическата линия на марката, собственост на Ford, ще се появи автомобил (вероятно кросоувър или всъдеход), който ще стъпи върху архитектурата на Rivian. Освен това се посочваше, че моделът ще получи задвижваща система от американския стартъп.

Решението за участие в съвместен проект беше логична стъпка, като се има предвид, че преди време Ford инвестира 500 милиона долара в Rivian. Тези средства бяха изразходвани и за разработването на така наречената скейтборд платформа, която по-късно легна в основата на всъдехода R1S и пикапа R1T.

Rivian

И двата модела се задвижват от система с четири електромотора, чиято обща мощност в зависимост от модификацията варира от 408 до 746 конски сили. Двигателите се захранват се от литиево-йонна батерия с капацитет 105, 135 или 180 киловатчаса. Пробегът с едно зареждане варира от  386 до 660 километра.

Снимки и видео: Lincoln и Rivian

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    к. к. ( преди 4 години )
    Електричка за градско - да. Но 40 х. евро за втора градска кола? Като станат 20-30 х.лв. ще купя на жена ми такава...
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 4 години )
    Ако имате пари да си го купите, все ще се бръкнете за едни 1000 лева за една зарядна станцийка с мощност поне 10-ина киловата. Много често дилърите даже ви я подаряват, като има разни примоции. Отделно бързите зареждачки за дълги пътувания.Плюс че няма нужда всеки ден да зареждате от 0 до 100%. Голямата батерия е само удобство, ама ако караш средно на ден по 30 км, ще ти трябват няма и два часа на шуко-то да я допълниш и сигурно под половин час на АC станция.А КПД-то е по-скоро 95%.
  • #3
    0 rate up comment 2 rate down comment
    abc ( преди 4 години )
    Ко?...Стандартен шуко е 3.6 киловата.И сега... 180/3.6 = 50 часа. Но... КПД на зареждането е около 75%(загуби в зареждачката + загряване на батерията при зареждане).Т.е. 50 х 1.25 = 62.5 часа. Или това са 2 денонощия и 14.5 часа отгоре.Две денонощия и половина. Това е.
  • #2
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    180 делено на 7.4 колко часа прави? .. всъщност зарежи. 16.27 такса мощност за трифазен ток на месец страшни ли ти се виждат?
  • #1
    0 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 4 години )
    Нито горе, нито долу колега. 180