Настъпват все по-трудни времена за Nissan, които налагат агресивно съкращение на разходите. Първата стъпка е закриването на два от заводите - един в САЩ и един в Европа, което ще доведе до съкращение на 4300 служители, съобщава Reuters.
Информационната агенция цитира четирима души, запознати с плановете на компания, като запазва анонимността им. Според тях, в Nissan са принудени са предприемат тези мерки заради сериозна спад на продажбите и неудачната стратегия (повече продажби на всяка цена), наложена от вече бившия генерален директор Карлос Гон.
Очаква се, че до 2023 г. програмата за съкращение на разходите ще увеличи чистата печалба на Nissan с 4,4 мрд. долара. Една от стъпките в тази насока ще бъде закриване на марката Datsun, която беше възродена най-вече за пазарите в Русия и Индия, но се оказва пълен провал откъм продажби.
Освен съкращенията на персонал и закриването на заводи, в Nissan подготвят и орязване на моделната гама. От нея ще отпаднат моделите, които не се продават, а броят на различните нива на оборудване за останалите ще бъде намален значително. Вторият по големина производител от Япония ще ореже и рекламните и маркетингови бюджети.
"Ситуация е ужасна. Нещо от рода на - направи го или умри", е казал през Reuters един от топ-мениджърите на компанията, пожелал анонимност. Други двама източници на агенцията са потвърдили, че мерките са съкращения на разходите вече са представени на ръководството на Nissan и то ги е одобрило.
Снимки: Nissan