fallback

Екологичността на съвременните дизели се оказа много надценена

Новите мотори превишават 1000 пъти нивата при почистване на DPF-филтъра си

Новите дизелови автомобили все още надвишават ограниченията на ЕС за емисиите на твърди частици, като това достига показатели от над 1000 пъти над нормалното ниво, се казва в доклад на групата "Транспорт и околна среда" (T&E) към европейския парламент, цитирана от Airqualitynews.

Tази група е поръчала независими лабораторни тестове на Nissan Qashqai и Opel Astra - два от най-продаваните дизелови автомобили на пазара. Те са показали, че двата модела отделят между 32% и 115% над законовата граница от 600 милиарда частици на километър, когато почистват филтрите си за твърди частици (DPF).

Почистването на филтъра става по време на движението на автомобила, като често се случва и в градски райони. По време на тестовете се е оказало, че броят на частиците продължава да е много по-висок в продължение на 30 минути след приключване на процедурата по почистване на филтъра. И двата модела са били тествани по новите екологични стандарти за нива на азотни оксиди (NOx).

Според доклада T&E, резултатите показват, че законовите ограничения не се взимат до внимание, когато почистването на филтрите става при официални тестове. А това означава, че 60-99% от регулираните емисии на частици, отделяни от тестваните превозни средства, просто се игнорират. При изпитания в лаборатория на Nissan Qashqai и Opel Astra се оказва, че общите емисии на прахови частици са увеличени от 11 до 184%.

От групата са категорични, че законодателите трябва да приемат, че "дизелите все още са силно замърсяващи и трябва да направят ограниченията на емисиите и тестовете по-строги.“ Освен това Европейската комисия трябва да изисква властите да проверяват автомобили на пътя, след като са продадени, както прави американската агенция за опазване на околната среда.

Снимка: Airqualitynews

fallback
  • #3
    carpe_diem ( преди 4 години )
    Аз искам да дишам чист въздух. Притежаването на кола не е конситуционно право и ако нещо трови въздуха, не би трябвало да е на пътя (особено ако е над приети от здравните служби норми). Има и обществен транспорт. Да, по-бавен и по-неудобен е, ама замърсява по-малко.И как точно си е вкарал автогол ЕС? От щатите тръгна скандалът. Там дизели не карат, а и замерват в реално време, докато автомобилите са на пътя. А тук закрепват положението, колкото да мине лабораторните тестова и после все тая...
  • #2
    Анонимен ( преди 4 години )
    В ЕС няма ли най накрая да разберат че с политически желания няма как да се промени реалността ? Каква е целта ? Да не използваме автомобили или да използваме скъпите и негодни електромобили ? Кой е дал на чиновниците мандат да ограничават мобилността ни или да ни бъркат все по дълбоко в джобовете ?
  • #1
    ss ( преди 4 години )
    ЕС си вкара автогол с тия последни изисквания, които за повечето марки са недостижими. За сметка на това корейци, китайци и американци си праскат по старому и не им дреме!!
fallback
Последни